BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 08:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316i kilka pytań o reanimacje
PostNapisane: 2 listopada 2010, 20:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Moje BMW: e36 316i
Witam wszystkich...
Jako że stałem się szczęśliwym posiadaczem pełnoletniej habety 316i, 1,6L , 92r... chciałbym ją doprowadzić do... stanu używalności :]
Mianowicie co muszę wymienić w takim starym samochodzie priorytetowo?
Wiem o niej tyle że ma roczny akumulator o pojemności 55Ah (420A),który czasem trzyma 2 tyg podczas robienia trasy 10 km dziennie do pracy a czasem mniej....
Wymieniłem już jej świece , które miały szpary szerokie jak nie jedna ...yyy...mniejsza z tym...Olej i filtry powietrza i oleju.
Przepustnica powietrza jest chyba też do wymiany bo kiedy jest podłączona to na benzynie jest super, ale na gazie jest tragedia (falujące obroty, gaśnięcie podczas wolnych obrotów w czasie jazdy), natomiast po odłączeniu przepustnicy, sekwencja zaczyna w końcu działać i na gazie jest dobrze ale na benzynie silnich chodzi jak chce, niema mocy i ma nie równe obroty....
W gazie zregenerowałem parownik, przeczyściłem elektrozawór...
Zastanawiam się trochę nad tymi gumowymi przewodami idącymi z krokowego do silnika..Może by je wymienić po 18 latach? A jeśli tak to gdzie takie można kupić? No i krokowy... Czy go można przeczyścić i zregenerować tak żeby pracował jak nowy czy kupić nowy, a jak już to gdzie?
Idziemy dalej...
Centralny nie zamyka lub nie otwiera wszystkich drzwi, tzn nie chodzi mi o te same tylko dosłownie losowo są otwierane i zamykane, czasem bywa że się wszystkie otworzą lub zamkną ... No i podczas kiedy drzwi zamykane są na centralny akumulator trzyma duuużo krócej.

A na koniec proszę wszystkich bardziej będących w temacie i mądrzejszych co zrobić z istniejącymi problemami i co
wypadałoby w takim starym samochodzie zregenerować, wymienić , sprawdzić? (tylko nie piszcie że wszystko bo to to i ja wiem :D )

Pozdrawiam i z góry dzięki
:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e36 316i kilka pytań...
PostNapisane: 2 listopada 2010, 20:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Na poczatek to obawiam sie ze taka padaka to nie byl dobry pomysl pomimo ze masz dobre checi. Czy w 92 rozrzad nie byl na pasku? Jesli tak to zmien czym predzej bo o problem nie trudno. Nie wiem co sie wymienia w gazie ale wlasnie to wymien :P Sprawdz zawias i amory, zrob koniecznie zbieznosc i geometrie (ja zrobilem dopiero po wyciagnieciu wahacz a przez rok smigalem z niezle rozbieznym autem co niestety odbilo sie na oponach). Opony jesli lyse to wymien na nowe, moze byc po 2 szt to troche mniej boli. Co do centralnego to ja bym odlaczyl centralke i obserwowal czy aku przestanie sie wyczerpywac. Jesli pomoze to kup za 150 na alledrogo centralke i zmian cala. Skoro silowniki dzialaja to tak bedzie najlatwiej. Dla swietego spokoju zrobilbym tez plyn chldniczy razem z termostatem wahlera.

Po kupnie warto podlaczyc sie pod kompa u ogarnietego mechanika. Nie powie jakie sa bledy i je skasuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e36 316i kilka pytań...
PostNapisane: 2 listopada 2010, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Moje BMW: e36 316i
Dzięki wielkie za odpowiedź :)
Napisze tak:
Niemam zielonego pojęcia jak sprawdzić czy rozrząd mam na pasku czy na łańcuszku... Facet u którego chciałem zamówić przepustnicę też mnie o to pytał... :/
Co do amortyzatorów to jedzie się ok, też w sumie niewiem jakby to było gdyby były zużyte...Wiem napewno że prawy sworzeń mi skrzypi przy skręcaniu jak kolana tego dziadka w reklamie ;)
Smarowaliśmy go olejem ze strzykawki w uszczelki i pod gumy jakieś i trochę był spokój ale znów zaczyna.Znajomy mechanik mówił że jak zaczyna tak skrzypieć np w mercach to w sumie ta część jest do wymiany.
Napisałeś że zbierzność i geometria do sprawdzenia... W kwietniu miał przegląd więc sądze że zrobiliby to :] chociaż kto wie...

I prosiłbym wszystkich którzy się orientują w temacie o jakieś wpisy bo ja niemam zielonego pojęcia o tym a chce tego grata jakoś wynieść "na wyżyny" ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e36 316i kilka pytań...
PostNapisane: 2 listopada 2010, 21:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 348
Lokalizacja: CIN
Moje BMW: to czarnula ;)
Kod silnika: N52B25A
Garaż: moja była Żabcia ;( http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=33266&start=80
moja była Czarnula https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129719
Witam,
Jeśli chodzi o typ silnika to na 99% posiadasz silnik M40 (jeśli nic nie było kombinowane :)), bo w 93 dopiero wchodziło M43. A do sprawdzenia jaki typ wystarczy najprościej na niego spojrzeć ;)
Tutaj masz przykład 1.6 M40 (takie same były w E30 i E36) :
Obrazek

http://moto.allegro.pl/silnik-bmw-e30-1-6-m40-316-mozliw-odpalenia-i1269803723.html

A tak wygląda 1.6 M43 (pasek rozrządu został tu zamieniony na trwały łańcuch) :
Obrazek

http://moto.allegro.pl/silnik-1-6-m43-bmw-e36-przebieg-133-612-km-i1286631841.html

A co do paska rozrządu, to jak najszybciej go wymień z dwiema rolkami i napinaczem i wtedy będziesz miał święty spokój na kilkadziesiąt tysięcy km :ok:

Co do reszty to koledzy powinni ci z forum pomóc, bo akurat takich dolegliwości jak twoje Beatka to nie miałem. Powodzenia w ogarnięciu samochodu tylko nie "grata" :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i kilka pytań o reanimacje
PostNapisane: 2 listopada 2010, 22:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: e36 318i
Kod silnika: M43B18
Witaj !
Przy tych latach dobrze jest "zająć się" hamulcami . Nic to ,że miałeś pozytywny przegląd techniczny - tym się "nie kieruj" .
Konkretnie sugeruję Ci wymienić gumowe przewody hamulcowe , są cztery "gumki" /...przy każdym kole jedna... ;) .
Koszt , ok. 25-35zł x 4szt plus płyn hamulcowy , ok.25-30zł. , plus robocizna . Jak masz zdolności mechaniczne , to zrobisz sam .
Można też u mechanika - bowiem to odpowiedzialna robota , i tu nie oszczędzaj , wiadomo- hamowanie .../ ważniejsze od silnika .
Robiłem to u siebie / w e36,1997r. / , także w escorcie/1997r. .
W escorcie gumy tych przewodów hamulcowych , "były na granicy..."
Podobno w ASO chcą wymieniać co 5-lat , dla bezpieczeństwa.
Powodzenia .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i kilka pytań o reanimacje
PostNapisane: 2 listopada 2010, 22:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 170
Lokalizacja: Warszawa - Grodzisk Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe 325Ci M54
Kod silnika: M54B25
Pierwsze co to jak koledzy radzą:
- rozrząd - podstawa przy zakupie samochodu (z paskiem)
- osobiscie sprawdził bym też jak układ wtrysków.
- Jak coś cieknie odrazu robić!
- podstawy czyli wszystkie filtry powietrza paliwa, oleju etc.
- Standardowa wymianka oleju.
- Jak nie ma mocy sprawdzić najprosztrza sprawe czyli filtr powietrza, szczelnośc wszelkich węży
- Jak świecie wymieniłeś to w starszych samochodach przydało by sie tez przewody napięcia wymienic -czasem bardzo przy nierównych obrotach i szarpaniu pomaga!!!!!!
- jak szarpie ub nie równo chodzi to czujnik wałka rozrządu tez może być
- jak by Ci biło przy hamowaniu to sprawdzic tarcze i klocki
- na komputerze sprawdzić
- no i na koniec dobre radyjko!!!! ;p i zapach do samochdu no i dobrze umyć!

ps. nie wiem czy zakup autka w słabym stanie to dobry pomysł, no le jak juz masz betkę to dbaj!!!!!!! Może będziesz miał w przysżłości przyjemnosc (nieprzyjemnośc) holować nowsze betki z pseudo małym przbiegiem...

ps2. Oby Ci się dobrze jedziło :)

_________________
Moja E36 318tds Compact M-Technic EXCLUSIVE EDITION :)
WGM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i kilka pytań o reanimacje
PostNapisane: 2 listopada 2010, 22:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: e36 318i
Kod silnika: M43B18
Kolejna rzecz , co prawda do mrozów jeszcze daleko - chodzi o płyn w chłodnicy .
Powiem tak , gdy go nie wymienisz przed mrozami , to ci rozsadzi chłodnicę ...blok silnika... .
Koszt płynu do chłodnicy , bańka ok. 50-70zł /...jakoś tak,pamiętam...
Ale , przy wymianie tego płynu ważne jest dobre odpowietrzenie . Tu koledzy sporo mieli kłopotów , stąd i sporo jest tu tych tematów .
Znajdziesz , w "szukajce" ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i kilka pytań o reanimacje
PostNapisane: 2 listopada 2010, 22:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Plyn chlodniczy prestone kosztuje 25zl za 4l i ma 5 lat gwarancji. Polecam sprawdzic bo brat jak odebral fieste od blacharza to mimo ze sie wzbranial zmienilismy plyn chlodniczy. Okazalo sie ze w ukladzie byla czysta woda. Zima odbilaby mu sie czkawka...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i kilka pytań o reanimacje
PostNapisane: 3 listopada 2010, 07:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Moje BMW: e36 316i
Czesć, dzięki wielkie za porady :super:
Z rzeczy które sam już zrobiłem to:
- wymiana świec, oleju, filtrów powietrza i oleju
- regeneracja parownika i regulacja gazu
- odłaczenie przepustnicy powietrza
- wymiana płynu chłod. na petrygo
- uszczelnienie przewodu gumowego idącego do silniczka krokowego za pomocą Super Glue i taśmy izolacyjnej :hyhy:

Co do wyglądu mojego silnika to wygląda on nieco inaczej jak na zamieszczonych powyżej fotkach, zrobiłem 2 i specjalnie dla Was tu wstawiam, może ktoś po wyglądzie coś oceni.Co do tego rozrządu to chyba jest pod tym czarnym plastikiem z przodu, chociaż kiedy go zdjąłem było tam tylko kilka jakichś kabli opdłączonych w okrąg. Niewiem co to i do czego to..

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i kilka pytań o reanimacje
PostNapisane: 3 listopada 2010, 07:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Masz m40, czyli pasek z rolkami obowiązkowo wymieniasz.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i kilka pytań o reanimacje
PostNapisane: 3 listopada 2010, 09:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 348
Lokalizacja: CIN
Moje BMW: to czarnula ;)
Kod silnika: N52B25A
Garaż: moja była Żabcia ;( http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=33266&start=80
moja była Czarnula https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129719
Co do silnika, to masz na 102% M40.

Polecam ci ściągnąć albo kupić ;) książkę "Sam naprawiam BMW E36".
.....
Tam jest wszystko ładnie opisane jak przeprowadzić samemu różne naprawy samochodu :)

Przejrzyj ją dokładnie, rozjaśni ci się kilka problemów, i powodzenia w eksploatacji trójeczki :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL