BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 19:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 16 listopada 2010, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e46
Mam auto już rok, pierwsza turbosprężarka się zatarła po 3 miesiącach.
Dałem ją do regeneracji i po 3 miesiącach to samo . :mad:
Gwarancja i przez 4 miesiące kontrolowałem stan oleju i ostatnio zaczęło ubywać oleju, nawet mechanik nie wiedział co mu jest i wymienił mi filter odmy i nic to nie dało nie wiem co zrobić proszę o jakieś sugestie. Z góry dziękuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw e46 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 16 listopada 2010, 13:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - sprawdzilbym jakie cisnienie daje pompa olejowa i dolot oleju pod cisnieniem do turbo -poza tym na jakim oleju smigasz bo albo to wszystko o czym pisze ma cos na rzeczy ewentualnie regeneracja turbo nieprawidlowa -a jak olej znika to raczej to ostatnie-pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw e46 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 16 listopada 2010, 13:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
nie ma to jak diesel...

sorry za ot

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw e46 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 16 listopada 2010, 13:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e46
Jeżdżę na CASTROL 5W/30 EDGE mówiłem mechanikowi ze chce sprawdzić ciśnienie to mówił ze kontrolka by się paliła jak by było małe ciśnienie z możne być tak ze kostka będzie odpięta od czujnika to lampka się nie będzie palić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw e46 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 16 listopada 2010, 14:33 
a chłodzisz odpowiednio turbinke po ostrej badz dlugiej jezdzie ??

rozgrzewasz odpowiednio silnik zanim dasz po garach ?? nie mylić ze wskazówka temperatury w pionie :zabawa:

olej ma byc rozgrzany a nie plyn w chłodnicy....

albo tak Ci regeneruja tą turbine....


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Bmw e46 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 16 listopada 2010, 14:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e46
Po trasie czekam chwile przed zgaszeniem i raczej jeżdżę spokojnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Bmw e46 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 16 listopada 2010, 15:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Dejmon napisał(a):
nie ma to jak diesel...

sorry za ot


Błagam....... :wstyd:
Dlaczego ja mówię zupełnie coś innego ? Dlaczego mi się nic nie psuje ? Dlaczego jestem przekonany że 2l jednostka cr to jeden z najlepszych silników diesla w swojej klasie .

Zobacz że szymon19, to zielony totalnie zawodnik i ma jakiegoś kosmitę nie mechanika.

Sprawa prosta , kupił zmęczone auto od poprzedniego użytkownika który miał wiedzy tyle co on.
Zajechana turbina szybko się wysrała......... Kolejne przygody to tona gdybania ,wystarczy że mechanik amator i wszystko może się zdarzyć.

szymon19, spytaj się swojego mechanika jakie ciśnienie w kolektorze wytwarza turbina gdy wyprzedzasz. :rotfl:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 16 listopada 2010, 19:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Roger-Nysa, No wiadmo że jak kto dba tak ma, ale wystarczy popatrzeć na ilość problemów z 320d na forum,a to turbo a to wtryski, wiadomo że 320d jest chyba najwięcej i nie każdy egzemplarz trafi na ogarniętego właściciela, ale porównując ile problemów jet z klekotami a ile z benzynami to wynik jest jednoznaczny.

Tyle że z reguły problemy są z 2.0 136KM, wiadomo że 150KM na CR to dużo lepszy silnik.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 16 listopada 2010, 19:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e46
Ma ktoś na ten temat jeszcze jakieś pomysły ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 16 listopada 2010, 20:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 729
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: E65 & Megane III
Kod silnika: 735i
Dejmon napisał(a):
Roger-Nysa, No wiadmo że jak kto dba tak ma, ale wystarczy popatrzeć na ilość problemów z 320d na forum,a to turbo a to wtryski, wiadomo że 320d jest chyba najwięcej i nie każdy egzemplarz trafi na ogarniętego właściciela, ale porównując ile problemów jet z klekotami a ile z benzynami to wynik jest jednoznaczny.

Tyle że z reguły problemy są z 2.0 136KM, wiadomo że 150KM na CR to dużo lepszy silnik.



no a wystarczy też popatrzeć ostatnimi czasy ile jest postów na temat uszczelki pod głowicą w E46 czy też pękniętej głowicy (ja tak miałem w 328iA i 5500zł nie moje)

ludzie kupują na allegro auta gdzie czy to diesel czy benzyna to każde ma przebieg 193000km, benzyny mają te przebiegi prawdziwe a diesle x2.

_________________
nie regulaminowy podpis


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 16 listopada 2010, 20:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
Może zabrudzony układ olejowy silnika? Przydało by się płukanie i ewentualnie zapodanie np. nowych przewodów to turbo lub ich sprawdzenie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 16 listopada 2010, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e46
Słyszałem od kogoś ze jak będzie drze ciśnienie w silniku to turbina będzie dostawać za dużo powietrza czy to prawda ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 16 listopada 2010, 22:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Daro_280, to ile czasu porzeba, żeby się rozgrzał? Bo powiem szczerze ciekaw jestem (serio pytanie )

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 16 listopada 2010, 22:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 56
Lokalizacja: Jawor \WrocÂław
Moje BMW: e46 320 e38 735 e39
Kod silnika: M47N M62B35TU M54B30
kup używana turbinę! z jakiegoś dawcy (mogą być Niemcy) a nie oddawaj na regeneracje! ja miałem regenerowana 3 razy ja poprawiali! a na używce śmiga! tylko mam problem z utrata mocy czasem zdarzy się mi braknąć mocy przy wyprzedzaniu;/

_________________
e30 320i bylo
e46 320d cr jest
e38 735 v8 jest
Grand Cherokee 4.7 V8 był
e39 530i R6 M-pakiet jest
x-type v6 jest


Gdyby nie Niemce nikt z nas nie jeździłby w BEEMCE!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 16 listopada 2010, 23:22 
deejeys napisał(a):
Daro_280, to ile czasu porzeba, żeby się rozgrzał? Bo powiem szczerze ciekaw jestem (serio pytanie )


z moich informacji wynika, ze silnik rozgrzany jest dopiero jak rozgrzany jest odpowiednio olej...

temperatura plynu badz wody (jesli ktos jezdzi) rozgrzewa sie szybciej...

JA... jeśli jade swoim autkiem, rozgrzewam do pionu jadac powolutku nie przekracajac 2tysi badz pale papierosa... w tym czasie mam juz pion... ALE mimo że jest pion jeszcze ok. 15 minut jade spokojnie i dopiero wtedy jesli jest potrzeba leci sie mocniej...

ja tak robie... staram się dbać o każdy szczegól... :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 17 listopada 2010, 11:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e46
Dokładnie nie wiem ale po jakichś 5 km już wskazówka jest w pionie. A jak za pierwszym razem mi padła turbina i wypiło olej to mogło zapchać katalizator i przez to robi zadrze ciśnienie w turbo możne się przez to rozszczelnić. ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 17 listopada 2010, 12:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
KaZi napisał(a):
no a wystarczy też popatrzeć ostatnimi czasy ile jest postów na temat uszczelki pod głowicą w E46 czy też pękniętej głowicy (ja tak miałem w 328iA i 5500zł nie moje)

ludzie kupują na allegro auta gdzie czy to diesel czy benzyna to każde ma przebieg 193000km, benzyny mają te przebiegi prawdziwe a diesle x2.


Bez przesady nie porównuj uszczelki pod głowicą do zatartej turbiny, poza tym uszczelka pod głowicą nie leci tylko w benzynowych, to samo dotyczy diesli. a o pękającej głowicy to się słyszy raz na ruski rok, i przeważnie jest to wina właściciela, który ma niedomagający układ chłodzenia lub wodę zamiast płynu chłodzącego w zimę.

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 17 listopada 2010, 12:47 


mi turbo padło raz... prze 3 lata uzytkowania... było tak jak na filmiku... zassała olej :przestraszony:

trwalo z 10 sekund po czym zgasl samochod... powinienem go zdusic aby zgasl... ale wtedy tego nie wiedzialem... nic z silnikiem sie nie stalo :super:

jestem przekonany na 99% ze podmienili mi turbo w warsztacie takim jednym... :dobani:

teraz na nowej smiga i hula 1,2 bara pompuje byla regenerowana inna od tds... tamta moja śmietnik totalny :przestraszony:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 17 listopada 2010, 12:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e46
Miałem tak samo jak na filmie czy po takim czymś nie zatka się katalizator ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320d zacierajaca sie turbosprerzarka
PostNapisane: 17 listopada 2010, 19:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: Wicklow IRL
Moje BMW: 320 D 136hp
TEZ TAK MIALEM :) kupilem uzywke z rozbitka i hula, co do katalizatora hmmm koledzy z forum sugerowali aby sie go pozbyc, osobiscie przedmuchalem go sprezonym powietrzem i z powrotem do auta, auto dymilo po wymianie turbawki przez jakis czas i chlapalo olejem z tlumika ale kilka wypadow na autostrade i kklopot minal...


Daro 280 napisal
JA... jeśli jade swoim autkiem, rozgrzewam do pionu jadac powolutku nie przekracajac 2tysi badz pale papierosa... w tym czasie mam juz pion... ALE mimo że jest pion jeszcze ok. 15 minut jade spokojnie i dopiero wtedy jesli jest potrzeba leci sie mocniej...

co do tego to nie wiem czy to prawda akurat ale wydaje mi sie ze w 320d turbo dmucha juz pelna moca od 1800 obrotow (nie jestem pewny) wiec jesli to prawda to nawet jesli nie przekraczasz 2000 obrotow to tak czy siak turbo osiaga maksymalne obroty;)

Co do padajacych turbin sam sie przekonalem ze jesli sie kupilo auto od kogos kto nie mial zielonego pojecia jak uzytkowac td to wiadomo iz bedzie ona w gorszym stanie, co do sporu miedzy dieslem a benzyna hmmm zdania sa podzielone, ja osobiscie przystaje za dieslami mimo iz panuje opinia ze podczas eksploatacji diesla trzeba bardziej dbac o silnik niz silnik PB.... Ci ktorzy jezdza Dieslami napewno maja ku temu powody badz kochaja slodki klekot i swist turbiny Ci ktorzy uzytkuja silniki benzynowe kochaja zapewne wysokie obroty i wskazowke na czerwonym polu obrotomierza :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL