BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 12:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 22:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
Bobby Vintage, na bogow... a masz Ty szklana kule i wiesz jak teraz wygladalby poldek? Ja nie wiem. Kiedys tylko dokopalam sie do, juz nie zrealizowanych, projektow zmian poldolotow.
Nie zapominaj, ze nie mowie o czasach ciezkiej komuny, kiedy na malczana czekalo sie z utesknieniem kilka ladnych lat, tylko o normalnym zbycie poldolotow w czasach po '89.

I tak wracajac do naszych sasiadow z poludnia. Sadziles kiedys, ze ktokolwiek z wlasnej woli kupi nastepce tego?:
Obrazek

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 22:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
greenevil napisał(a):
Bobby Vintage, na bogow... a masz Ty szklana kule i wiesz jak teraz wygladalby poldek? Ja nie wiem. Kiedys tylko dokopalam sie do, juz nie zrealizowanych, projektow zmian poldolotow.
Nie zapominaj, ze nie mowie o czasach ciezkiej komuny, kiedy na malczana czekalo sie z utesknieniem kilka ladnych lat, tylko o normalnym zbycie poldolotow w czasach po '89.


A jakby miał wyglądać Poldek zmodernizowany jak pisałaś 8-9 lat temu ? :oczami: Skąd by wzięli te dziesiątki jak nie setki mln pln żeby to zrobić na tyle by mógł konkurować z innymi konstrukcjami z tego okresu ? Jak pisałem już wcześniej na to był czas 30 lat temu.

greenevil napisał(a):
I tak wracajac do naszych sasiadow z poludnia. Sadziles kiedys, ze ktokolwiek z wlasnej woli kupi nastepce tego?:
Obrazek


No a dlaczego nie ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 22:30 
greenevil napisał(a):
jakims dziwnym trafem po upadku Dełu nie dalo sie zrobic NIC ze swietnie wyposazona fabryka, rozpoznawalna marka (FSO) i dobrze wyszkolonym personelem.


Po "dełu" to się skupili raczej na zwracaniu długów odziedziczonych po "dełu"... :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 22:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Bobby Vintage napisał(a):
A kto by kupił takiego Poloneza :zdziwko: ? Ten samochód w PRL się trzymał na rynku z racji praktycznie monopolu.

A kto kupuje Matiza, Aveo, Tata Nano lub Indica i inne szroty?

greenevil napisał(a):
ULLISSES napisał(a):
w miejscu FSO powstanie nowa fabryka ze zdrowymi zasadami i ambicjami na sukces, a nie na wypychanie kieszeni.

Snisz. Teraz to sie nikomu nie bedzie oplacalo. Tam nic nie ma. Marki tez juz nie ma. Czas minal. Dawno temu.
W miejscu fabryki polskich samochodow wyrosna biurowce, a my nadal, pod marka romet i junak bedziemy skladac chinszczyzne. :dobani: Proponuje jeszcze skladac chinskiego sokola i chinska syrene sport :kwasny:

pzdr
GreenEvil

Pomarzyć zawsze można. Może kiedyś jakaś firma wskrzesi legendę, jak było z Mini czy Garbusem. Ostatnio się nawet ktoś do Wartburga przymierzał, więc ja bym chętnie Warszawę zobaczył, bo 125 i 126 nadal żyją - czasami w dość zmienionej formie.

GeenEvil:
Felka to już chyba spółka z VW. Trzeba było pokazać Favorit.

Ogólnie o rynek zbytu nie ma się co martwić, bo każdy towar ma swojego kupca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 22:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
ULLISSES napisał(a):
A kto kupuje Matiza, Aveo, Tata Nano lub Indica i inne szroty?


Sorry ale gdzie Poldkowi do Aveo nawet. Tata Nano, Indica ? Ile tego w Polsce schodzi ? Pewnie tysiące sztuk miesięcznie.

ULLISSES napisał(a):
Ogólnie o rynek zbytu nie ma się co martwić, bo każdy towar ma swojego kupca.


Dokładnie... Najpierw się startuje z produkcją a potem się patrzy jak to schodzi :rotfl: Ważne żeby coś klepać nie ? :rotfl:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 22:39 
greenevil napisał(a):
Caro szly? Szly i mialy sie niezle. Wez pod uwage niebanalny czynnik, jak prawie zerowe koszty napraw w przypadku rodzimych konstrukcji. (no znajdz mi mechanika, ktory nie potrafil naprawic poldka)pzdr


To nie jest tak. Polonez to była prehistoryczna konstrukcja. Lifting spod znaku "Caro", nie czynił go wcale wiele lepszym. Wiadome, że zawsze znajdą się chętni na to żeby "szkłem dupę utrzeć" i kupić "trapeza", oby jeździł, ale w dzisiejszych czasach ten samochód nie miał by zupełnie NIC do zaoferowania, oprócz pozornie niskich kosztów eksploatacji. A i to było bardzo wątpliwe biorąc pod uwagę fakt, że te auta nie były zbyt ekonomiczne pod względem spalania. Rozwój poloneza mógł polegać jedynie na jego uśmierceniu i stworzeniu od podstaw zupełnie nowej wersji, a jak wiadomo wiązało by się to z nie małymi kosztami. Ten samochód, był zacofany w swojej epoce o 20, jak nie 30 lat. Dziwne jest samo to, że taki dinozaur tyle utrzymał się na rynku :zdziwko:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 22:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 119
Tego się niestety można było spodziewać - ale fakt, że wielka szkoda i strata dla polskiej motoryzacji :dobani:

_________________
Potrzebujesz sprzętu Car Audio - pisz na PW! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 22:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Zakov napisał(a):
Dziwne jest samo to, że taki dinozaur tyle utrzymał się na rynku :zdziwko:


To normalne w kraju trzeciego świata jakim była wtedy Polska. W Meksyku Garbusa klepali do 1998 roku.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 22:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
szlag mnie trafia jak widzejak wpolsce wszystko sie doprowadza do upadlosci i sprzedaje w prywatnme rece lub zamyka. tyle majatku poszlo w blotop,zaklady fabryki.

sma pochodze z hutniczego miasta i wiem co to jest itp. szkoda naszego kraju bo swinei sa przy korycie i wszystko roztrzasaja.

spider napisał(a):
Tylko,ze markety nie sa polskie.Kupuja grunt za grosze,dodatkowo sa zwolnieni z podatku,zatrudniaja polaczkow za 1200zl,a cala powazna kasa idzie za granice do wlasciciela marketu.Ale fakt biznes sie kreci.


1200 to ma chyba kierownik hehe

kolegi zona pracuje w LIDL u za 700/800pln

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 22:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
Bobby Vintage napisał(a):
No a dlaczego nie ?

Bo te samochody byly na podobnym poziomie technicznym?
i coz Ty chcesz od tego:
Obrazek


Co do zmian: Byly plany zmiany budy, oczywiscie z zostawieniem calej podlogi. Teraz nie moge tego znalezc. Co do reszty - czytaj silnika. Przeca poldoloty na koncu swojego zywota nie jezdzily na polskich silnikach ;)

ULLISSES: masz slusznosc. Bardziej tutaj opieralam sie na wieku, niz na tym ze to Skody wszedl juz VAG.
Wiec dla przypomnienia skodovka:
Obrazek

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 22:49 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
krolowa szos

Obrazek

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 22:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
starscream, mozesz sie smiac, ale mi sie syrenka podoba :zawstydzony:

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 22:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Piszesz o planach modernizacji Poldka na początku lat 2000 kiedy to już Fabia pierwszej generacji z TDi pod maską stała w salonach. Nie wiem jakim cudem Poldek reprezentował ten samo poziom technologiczny :zdziwko: ? Jak słyszę o kolejnej modernizacji Poloneza to jakbym słyszał o tym jak Polska zatrzymała Anglię na Wembley w 73 :faint: Ile można...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2010, 22:56 przez MAJSU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 22:56 
Bobby Vintage napisał(a):
Zakov napisał(a):
Dziwne jest samo to, że taki dinozaur tyle utrzymał się na rynku :zdziwko:


To normalne w kraju trzeciego świata jakim była wtedy Polska. W Meksyku Garbusa klepali do 1998 roku.


No to ba! A w RPA Golfa I do 1999 r. Ale RPA, to już trochę inna "liga". No i golf chyba lepszy od naszego poldolota :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 23:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
Bobby Vintage napisał(a):
Jak słyszę o kolejnej modernizacji Poloneza to jakbym słyszał o tym jak Polska zatrzymała Anglię na Wembley w 73 :faint: Ile można...

Wyczuwam normalnie jakas traume :rotfl:

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 23:16 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
ULLISSES napisał(a):
Pomarzyć zawsze można. Może kiedyś jakaś firma wskrzesi legendę, jak było z Mini czy Garbusem. Ostatnio się nawet ktoś do Wartburga przymierzał, więc ja bym chętnie Warszawę zobaczył, bo 125 i 126 nadal żyją - czasami w dość zmienionej formie.


Wskrzesić, ale żeby tej legendy nie popsuć, tak jak to się stało z junakiem http://www.junak.com.pl/ z polskiej legendy zrobili chińskie motorynki :dobani: .

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 23:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Tomek napisał(a):
Skoda miala troche wieksza tradycje niz jakies dwa graty na ruskiej licencji na krzyz, to po pierwsze.


Masz racje, Skoda miala/ma duzo glebsze tradycje niz FSO, jednak na poczatku lat 90 VAG bral w pierwszej kolejnosci pod uwage inwestycje w FSO, powodem byl wiekszy potencjal fabryki, byla nowoczesniejsza, poprostu zainteresowanie wynika z wiekszej oplacalnosci tego biznesu. Podejrzewam tez, ze pomysl na Skode (jako marke budzetowa) pojawil sie duzo pozniej, gdy VAG zrezygnowal z FSO (spowodu niemoznosci spelnienia oczekiwan co do redukcji zatrudnienia) ;) W FSO pewnie klepaliby albo tansze VW (tak jak robia to w Brazylii), albo moze pokusiliby sie o stworzenie jakies nowej marki.

greenevil napisał(a):
Naprawde nie masz wrazenia, ze tych "nieudanych biznesow" w PL jest podejrzanie duzo?
Sie nie boj- tym, ktorym mial sie on udac, to sie udal. Reszta - jak zwykle - siedzi na bruku.


Nieudanosc tego biznesu nie wynika ze spiskowych teorii i tego, ze ktos mial zarobic na boku, wynika z faktu, ze wiele osob w tym kraju nie potrafi podejmowac slusznych decyzji, czesto wysokie stanowiska sa obsadzone przez ludzi, ktorze kompletnie nie maja pojecia o tym co robia (i tak jest w kazdej opcji politycznej). Firmy tego typu wykladaja sie, bo sa zle zarzadzane i co najsmieszniejsze nikt nigdy nie ponosi za to konsekwencji. Problemem jest tez podejscie, ze lepiej jest miec nic, ale 100% polskiego, niz miec cos, ale dzielic to z Niemcem :/

kamil_85 napisał(a):
Może uda się znaleźć inwestora, który zainwestuje w tą fabrykę jak już wszystkie formalności związane z upadkiem zostaną zakończone. Wtedy będzie mógł rozpocząć działalność od zera i zatrudni zwolnioną ekipę (nie będzie musiał jej przejmować na warunkach związków).


Watpie, szczerze mowiac. Ogrom pieniedzy potrzebny do uruchomienia wlasnej produkcji jest potezny, a dzisiejszy rynek motoryzacyjny dosyc niepewny. Jakims rozwiazaniem byloby uderzenie w rynkowa nisze, typu Tesla Motors. Nie wierze jednak, ze znajdzie sie na tyle odwazny inwestor. A ekipa, pamietaj, ze tej ekipie brakuje najwazniejszego - dzialu projektowego, pozostali to tylko zwykli pracownicy, lakiernika czy zgrzewacza wyszkolisz z prawie kazdego, inzyniera potrafiacego zaprojektowac samochod czy designera nie zrobisz juz z wiekszosci ogolu, do tego potrzeba wyjatkowych ludzi, ktorych w Polsce nie ma (bo nie ma tradycji, nie ma drogi rozwojowej).

greenevil napisał(a):
Bo te samochody byly na podobnym poziomie technicznym?


Nie, nie byly. Polonez to reanimowany relikt lat 60, Skoda to projekt lat 80. Dzieli je przepasc, jedno ma nadwozie oparte na ramie, klaszyczny naped i zalezne tylne zawieszenie na resorach piorowych, drugie nowoczesna samonosna konstrukcje, przedni naped, i co prawda zawieszenie zalezne tylnej osi, ale znacznie blizsze konstrukcji temu co znajduje sie w dzisiejszych kompaktach.

Warto tez pamietac o Felicii, ktora byla juz dosyc nowoczesnym modelem jak na tamte czasy, nie zostala jednak zaprojektowana przez inzynierow z VAG, ten projekt istnial juz gdy VAG przejmowal Skode, poprostu dopracowano bardziej caly projekt i wykonano pierwsze kroki aby ujednolicic elementy tego modelu z modelami VW. Polonez Caro, Atu, Atu+ nijak mial sie do tego czym dla Favorita byla Felicia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 01:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Bobby Vintage napisał(a):
Sorry ale gdzie Poldkowi do Aveo nawet. Tata Nano, Indica ? Ile tego w Polsce schodzi ? Pewnie tysiące sztuk miesięcznie.

Osobiście wolę Poloneza z końca produkcji niż Aveo - no ale widocznie ja mam zboczenie na punkcie wygody.

Bobby Vintage napisał(a):
Zakov napisał(a):
Dziwne jest samo to, że taki dinozaur tyle utrzymał się na rynku :zdziwko:


To normalne w kraju trzeciego świata jakim była wtedy Polska. W Meksyku Garbusa klepali do 1998 roku.

A Niva jest nadal produkowana.

Bobby Vintage napisał(a):
Piszesz o planach modernizacji Poldka na początku lat 2000 kiedy to już Fabia pierwszej generacji z TDi pod maską stała w salonach. Nie wiem jakim cudem Poldek reprezentował ten samo poziom technologiczny :zdziwko: ? Jak słyszę o kolejnej modernizacji Poloneza to jakbym słyszał o tym jak Polska zatrzymała Anglię na Wembley w 73 :faint: Ile można...

Wybacz, ale czym Fabia była lepsza od Poldka? Wrzucenie do Poldolota tego czy innego silnika to kwestia dogadania się firm. Za 30K można było mieć wypasionego Poldolota lub używaną Fabię, bo nówki startowały wtedy od około 32K - zgadza się?
Tak, wiem że zawias, strefy zgniotu itp, ale 10K piechotą nie chodzi. Na pewno Polonez był lepszym pomysłem, niż jakieś Tico czy Matiz - przynajmniej dla mnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 09:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1683
ULLISSES napisał(a):
Bobby Vintage napisał(a):
Sorry ale gdzie Poldkowi do Aveo nawet. Tata Nano, Indica ? Ile tego w Polsce schodzi ? Pewnie tysiące sztuk miesięcznie.

Osobiście wolę Poloneza z końca produkcji niż Aveo - no ale widocznie ja mam zboczenie na punkcie wygody.



A ja wolę te najstarsze. A jak ktoś chce to mam na sprzedasz Poldka z Dieslem :hyhy:

_________________
I always tell the truth, even when i lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 09:29 
WąskiMaciek napisał(a):
ULLISSES napisał(a):
Bobby Vintage napisał(a):
Sorry ale gdzie Poldkowi do Aveo nawet. Tata Nano, Indica ? Ile tego w Polsce schodzi ? Pewnie tysiące sztuk miesięcznie.

Osobiście wolę Poloneza z końca produkcji niż Aveo - no ale widocznie ja mam zboczenie na punkcie wygody.



A ja wolę te najstarsze. A jak ktoś chce to mam na sprzedasz Poldka z Dieslem :hyhy:


Na Common Railu jest? Ile za niego? :hyhy:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL