BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 12:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 10:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
ULLISSES napisał(a):
Osobiście wolę Poloneza z końca produkcji niż Aveo - no ale widocznie ja mam zboczenie na punkcie wygody.


Wygody ? Fabrycznie wyjący most od którego łeb bolał po 15 min... Miałem tą "przyjemność" jechać nowym Caro wujasa nad Hel jako mały brzdąc. Wytrzymaliśmy z matulą w jedną stronę ale wracaliśmy już innym samochodem bo drugi raz słuchanie przez 400km łyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy bym nie wytrzymał. Potem jeździłem Poldkiem kolegi po Polsce już z rąk Daweoo i to samo łyyyyyyyyyyyyyyyy :oczami: bardzo fajny komfort.

Pamiętam też jak laata temu u ojca w pracy były służbowe Poldki i Citroeny C15 i każdy wolał wsiąść w Cytrynę niż męczyć się z Podkiem

Bobby Vintage napisał(a):
A Niva jest nadal produkowana.


No właśnie, kolejny piękny przykład kraju trzeciego świata.

Bobby Vintage napisał(a):
Wybacz, ale czym Fabia była lepsza od Poldka? Wrzucenie do Poldolota tego czy innego silnika to kwestia dogadania się firm. Za 30K można było mieć wypasionego Poldolota lub używaną Fabię, bo nówki startowały wtedy od około 32K - zgadza się?
Tak, wiem że zawias, strefy zgniotu itp, ale 10K piechotą nie chodzi. Na pewno Polonez był lepszym pomysłem, niż jakieś Tico czy Matiz - przynajmniej dla mnie.


Przeczytaj sobie co napisał Vermilion. Podstawowa Fabia startowała w cenie 28 tyś zł bo matuli kiedyś chodził taki wynalazek po głowie jak wszedł na rynek.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 10:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1683
rybik napisał(a):
WąskiMaciek napisał(a):
A ja wolę te najstarsze. A jak ktoś chce to mam na sprzedasz Poldka z Dieslem :hyhy:


Na Common Railu jest? Ile za niego? :hyhy:


Tak, tak :hyhy: biTurbo. Nawet na wstecznym bokiem leci :cwaniak: :rotfl:
Swoją drogą na allegro nie ma ani jednego :D

_________________
I always tell the truth, even when i lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 12:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Vermilion napisał(a):
Tomek napisał(a):
Skoda miala troche wieksza tradycje niz jakies dwa graty na ruskiej licencji na krzyz, to po pierwsze.


Masz racje, Skoda miala/ma duzo glebsze tradycje niz FSO, jednak na poczatku lat 90 VAG bral w pierwszej kolejnosci pod uwage inwestycje w FSO, powodem byl wiekszy potencjal fabryki, byla nowoczesniejsza, poprostu zainteresowanie wynika z wiekszej oplacalnosci tego biznesu. Podejrzewam tez, ze pomysl na Skode (jako marke budzetowa) pojawil sie duzo pozniej, gdy VAG zrezygnowal z FSO (spowodu niemoznosci spelnienia oczekiwan co do redukcji zatrudnienia) ;) W FSO pewnie klepaliby albo tansze VW (tak jak robia to w Brazylii), albo moze pokusiliby sie o stworzenie jakies nowej marki.


Dużo później to raczej się nie pojawił. Rozmowy z polskim rządem na temat FSO upadły w 90 roku a już w 91 VW kupił Skodę. Więc raczej od początku Skoda była alternatywą na wypadek gdyby nie wypaliło z FSO.
FSO oprócz tego że miało nowocześniejszą fabrykę było tańsze w zakupie, no ale niestety absurdalne żądania związków zawodowych odebrały szansę :(
Brazylia to jednak drugi koniec świata, nie sądzę żeby tutaj klepali garbusy i foxy. Bardziej prawdopodobna wydaje mi się opcja produkcji pod szyldem FSO i tego że dzisiejszy Polonez wyglądał by jak Octavia.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 14:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Bobby Vintage napisał(a):
ULLISSES napisał(a):
Osobiście wolę Poloneza z końca produkcji niż Aveo - no ale widocznie ja mam zboczenie na punkcie wygody.


Wygody ? Fabrycznie wyjący most od którego łeb bolał po 15 min... Miałem tą "przyjemność" jechać nowym Caro wujasa nad Hel jako mały brzdąc. Wytrzymaliśmy z matulą w jedną stronę ale wracaliśmy już innym samochodem bo drugi raz słuchanie przez 400km łyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy bym nie wytrzymał. Potem jeździłem Poldkiem kolegi po Polsce już z rąk Daweoo i to samo łyyyyyyyyyyyyyyyy :oczami: bardzo fajny komfort.

Pamiętam też jak laata temu u ojca w pracy były służbowe Poldki i Citroeny C15 i każdy wolał wsiąść w Cytrynę niż męczyć się z Podkiem

Bobby Vintage napisał(a):
A Niva jest nadal produkowana.


No właśnie, kolejny piękny przykład kraju trzeciego świata.

Bobby Vintage napisał(a):
Wybacz, ale czym Fabia była lepsza od Poldka? Wrzucenie do Poldolota tego czy innego silnika to kwestia dogadania się firm. Za 30K można było mieć wypasionego Poldolota lub używaną Fabię, bo nówki startowały wtedy od około 32K - zgadza się?
Tak, wiem że zawias, strefy zgniotu itp, ale 10K piechotą nie chodzi. Na pewno Polonez był lepszym pomysłem, niż jakieś Tico czy Matiz - przynajmniej dla mnie.


Przeczytaj sobie co napisał Vermilion. Podstawowa Fabia startowała w cenie 28 tyś zł bo matuli kiedyś chodził taki wynalazek po głowie jak wszedł na rynek.





Dokładnie, mam podobne doświadczenia z polonezem, trasa to mordęga... żeby jeszcze miał wygodne fotele/kanapę... to nie, cienkie to jak papier, wyprofilowane jak dla szympansa. Do tego wyjący most, 80% masy na przód, zawieszenie od ciężarówki, że na każdym zakręcie strach wchodzić więcej jak 60km/h, odpadające z powodu korozji elementy zawieszenia samochodu (pióra, wahacze), no i silnik nie zapewniający żadnych osiągów, palący po mieście >10l pb. Faktycznie szczyt komfortu i myśli technologicznej, gdzie fabia może się równać :!: Polonez był zacofany już 20 lat temu, a w Polsce, kraju 3 świata motoryzacyjnego SPRZEDAWANO NOWE MALUCHY w 21. wieku, o ile pamięć mnie nie myli. Gwoli ścisłości - maluch jest konstrukcją, która poziomem zaawansowania plasuje się na poziomie aut z lat trzydziestych (30'!) dwudziestego wieku. Jeżeli dalej mielibyśmy trzymać taki fason, to dobrze, że skończyli waście, wstydu oszczędzili.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 14:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Gumiś napisał(a):
Dużo później to raczej się nie pojawił. Rozmowy z polskim rządem na temat FSO upadły w 90 roku a już w 91 VW kupił Skodę. Więc raczej od początku Skoda była alternatywą na wypadek gdyby nie wypaliło z FSO.


Pozniej w sensie nie kilku lat, ale kilku miesiecy, gdy nastepowaly zmiany ustrojowe, nie bylo zbyt duzo czasu na podejmowanie decyzji co do tego typu przejec/zakupow. Na pewno rozwazali zakup Skody, mysle jednak, ze dopiero po pewnym czasie podjeli decyzje, ze ma stac sie marka budzetowa korzystajaca z tych samych podzespolow (a nie kolejna montownia produkujaca samochody VW).

Gumiś napisał(a):
FSO oprócz tego że miało nowocześniejszą fabrykę było tańsze w zakupie, no ale niestety absurdalne żądania związków zawodowych odebrały szansę :(


Tu sie zgadzam.

Gumiś napisał(a):
Brazylia to jednak drugi koniec świata, nie sądzę żeby tutaj klepali garbusy i foxy.


Dlaczego? Wszystko zalezy od strategii, Brazylia czy Chiny maja na swoich rynkach zupelnie inne modele VW niz dostepne w Europie. Tansze, przygotowane na tamte rynki, nie znaczy to, ze tutaj nie mozna byloby produkowac czegos podobnego.

Gumiś napisał(a):
Bardziej prawdopodobna wydaje mi się opcja produkcji pod szyldem FSO i tego że dzisiejszy Polonez wyglądał by jak Octavia.


Problemem bylby jednak brak wartosci marki FSO i jej tradycji, watpie, aby oplacalo sie ja podtrzymac. Pamietaj tez, ze Czesi mieli swoj zespol designerow i projektantow, Octavia jest jakby nie patrzec rozsadna kontynuacja stylizacji Felicii.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 14:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 33
Posty: 513
Lokalizacja: Reda / Trondheim
Moje BMW: M5 e39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=129566
Zakov napisał(a):
No to ba! A w RPA Golfa I do 1999 r. Ale RPA, to już trochę inna "liga". No i golf chyba lepszy od naszego poldolota


Golfa 1 skonczyli produkowac w RPA rok temu nie w 99 :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 15:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Vermilion napisał(a):
Gumiś napisał(a):
Brazylia to jednak drugi koniec świata, nie sądzę żeby tutaj klepali garbusy i foxy.


Dlaczego? Wszystko zalezy od strategii, Brazylia czy Chiny maja na swoich rynkach zupelnie inne modele VW niz dostepne w Europie. Tansze, przygotowane na tamte rynki, nie znaczy to, ze tutaj nie mozna byloby produkowac czegos podobnego.


Przykład Skody i Dacii jednak pokazuje że w Europie bardziej opłaca się produkować tanie i proste auta pod logiem taniej marki niż pod własnym.

Vermilion napisał(a):
Gumiś napisał(a):
Bardziej prawdopodobna wydaje mi się opcja produkcji pod szyldem FSO i tego że dzisiejszy Polonez wyglądał by jak Octavia.


Problemem bylby jednak brak wartosci marki FSO i jej tradycji, watpie, aby oplacalo sie ja podtrzymac. Pamietaj tez, ze Czesi mieli swoj zespol designerow i projektantow, Octavia jest jakby nie patrzec rozsadna kontynuacja stylizacji Felicii.


Skoda fakt, marka z długoletnią historią, ale renomy to ona nie miała prawie żadnej w momencie przejęcia jej przez VW.
Myślę że udało by się wypromować markę. Dacia kupiona przez Renault 9 lat później niż Skoda przez VW też nie miała niemal żadnych tradycji o renomie nie wspominając a jak obecnie dobrze się sprzedaje :)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 15:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
jakby VAG kupił FSO, ludzie mieli by pracę a Polska markę trzymającą jakiś poziom.
Było by to coś jak skoda czy seat - segment tani, dla mas, ale przynajmniej byłby.

Teraz nie ma nic i nie będzie niczego... no chyba że jednak kupi to VAG.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 15:28 
Sidor napisał(a):
Zakov napisał(a):
No to ba! A w RPA Golfa I do 1999 r. Ale RPA, to już trochę inna "liga". No i golf chyba lepszy od naszego poldolota


Golfa 1 skonczyli produkowac w RPA rok temu nie w 99 :D


Pomyłka, oczywiście chodziło o 2009 r. :)

Vermilion napisał(a):
VAG zrezygnowal z FSO (spowodu niemoznosci spelnienia oczekiwan co do redukcji zatrudnienia) W FSO pewnie klepaliby albo tansze VW (tak jak robia to w Brazylii), albo moze pokusiliby sie o stworzenie jakies nowej marki.


I po raz kolejny inni mają "coś", a Polaki tylko się patrzą :hurra:

Bobby Vintage napisał(a):
ULLISSES napisał(a):
Osobiście wolę Poloneza z końca produkcji niż Aveo - no ale widocznie ja mam zboczenie na punkcie wygody.


Wygody ? Fabrycznie wyjący most od którego łeb bolał po 15 min... Miałem tą "przyjemność" jechać nowym Caro wujasa nad Hel jako mały brzdąc. Wytrzymaliśmy z matulą w jedną stronę ale wracaliśmy już innym samochodem bo drugi raz słuchanie przez 400km łyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy bym nie wytrzymał. Potem jeździłem Poldkiem kolegi po Polsce już z rąk Daweoo i to samo łyyyyyyyyyyyyyyyy :oczami: bardzo fajny komfort.


Hahahahahaha :hah: Jak ten coś napisze to leże... :rotfl: Też miałem "przyjemność" pojeździć trochę Caro, do tej pory pamiętam kierownice ocierającą mi się o krocze przy każdym skręcie :kwasny: i nawet obecna tam regulacja niewiele zmieniała. Nie wspominając już o precyzji układu kierowniczego rodem ze stara :zdziwko: Ale jeśli chodzi o osiągi to trzeba przyznać, że te późniejsze wersje z silnikami Rovera dawały rade.


Ostatnio edytowano 4 grudnia 2010, 01:07 przez Zakov, łącznie edytowano 5 razy

Góra
  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 15:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Niestety. Wystarczy spojrzeć na stocznie i porównać ilość pracowników produkcyjnych przypadających na jednego biurokratę w stoczniach np. norweskich i porównać to do polskich... których już w sumie też nie ma.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 16:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Taka perspektywa jest wg mnie zbyt piękna, aby mogła stać się rzeczywistością. Odrodzony 125p lub Polonez były by genialne - szczególnie jak by zachowano tylny napęd. 125p jako konkurencja dla E90 - eh..

Obrazek

Miałem gdzieś porównanie BMW (E21/E30?) i 125p, ale nie mogą namierzyć. I nie mówię tu o durnym filmiku dragrace z YT, lecz skan bardzo starej gazety motoryzacyjnej, która pokusiła się o porównanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FSO - Upadek
PostNapisane: 3 grudnia 2010, 18:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
ho ho sie temat rozwinal

greenevil napisał(a):
Bobby Vintage napisał(a):
Jak słyszę o kolejnej modernizacji Poloneza to jakbym słyszał o tym jak Polska zatrzymała Anglię na Wembley w 73 :faint: Ile można...

Wyczuwam normalnie jakas traume :rotfl:

pzdr
GreenEvil

wcale sie nie smieje, mi sie syrenki podobaly i byly lepsze niz 126p

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL