BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 26 listopada 2010, 16:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Witam
Mam takie pytanie czy przeniesienie parownika (instalacja II gen) z miejsca oznaczonego jako 1 w miejsce oznaczone jako2 nie przyniesie żadnych problemów?

Obrazek

Dlaczego myślę o przeniesieniu?Ponieważ mam strasznie długie przewody do parownika, z czego mam słabe ogrzewanie. I czy jak zmienię miejsce to się poprawi ogrzewanie i ogólny obieg płynu? Czy nic mi się nie zacznie pitolić z gazem? Bo teraz chodzi super bez żadnych strzałów itp...

Ps. Fotka jest podglądowa ale widzę że tu parownik jest zamontowany w tym samym miejscu co ja chcę czyli w miejscu na aku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 26 listopada 2010, 16:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 952
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: E36 320i sedan
Kod silnika: M50B20 vanos
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=220
Kris86 napisał(a):
Dlaczego myślę o przeniesieniu?Ponieważ mam strasznie długie przewody do parownika, z czego mam słabe ogrzewanie. I czy jak zmienię miejsce to się poprawi ogrzewanie i ogólny obieg płynu? Czy nic mi się nie zacznie pitolić z gazem? Bo teraz chodzi super bez żadnych strzałów itp...

mam parownik też w miejscu '1' i nie mam żadnych problemow z ogrzewaniem. mysle ze przeniesienie parownika nie wiele da.raczej szukałbym przyczyny gdzies indziej.

_________________
Zwykły sedanik LUUKNIJ
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=180

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 26 listopada 2010, 16:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E46 330Ci
Jasne że będzie dobrze. Ja mam parownik zamontowany tak ze go nie widać , jest po prawej stronie pod gniazdem "+" tak ze nie widac :D

_________________
Obrazek


Moje Coupe ----> viewtopic.php?f=6&t=74082

E39 535iA ----- > http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 2#p1177672


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 26 listopada 2010, 16:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
KAMIL 87,
Z układem jest wszystko ok termostat,pompa,chłodnica,nagrzewnica wszystko ok jednie może jest nagrzewnica zasyfiona liśćmi ale nie sprawdzałem. Fakt że mam problem z tym że na wolnych obrotach nie leci ciepłe powietrze, a jak dam na 1tyś to już jest ok. A niestety mam bardzo długie węże i wydaje mi się że pompa nie ma siły popchać cieczy aż tak daleko. Ale mogę się mylić.
MaciejE36,
A mógł Byś mi wytłumaczyć lub zrobić fotkę jak to jest poprowadzone?Najbardziej zależy mi na tym jak położony jest przewód do przepustnicy.Czy przy podszybiu czy jak...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 21:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Nikt się nie wypowie jeszcze?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 22:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 614
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52tub28
Garaż: było e36 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132855
było e39 523i
jest e38 728i
witam
Na wolnych obrotach nie leci ciepłe powietrze bo pewnie na 98% pompa wody sie konczy i ma wolny obieg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 22:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
pompa wody wymieniana 3 lata temu i jest napewno sprawna, było tak już od dawna jak tylko kupiłem samochód, później wymieniłem pompę i to samo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 22:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 614
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52tub28
Garaż: było e36 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132855
było e39 523i
jest e38 728i
powiedz mi jak przytrzymasz go na 2000 obrotów to leci w srodku ciepłe powietrze?
jak ma tez gaz i reduktor mam zamontowany w miejscu nr 2 i niemam problemu tylko ja mam sekwenceje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 12:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Wystarczy jak dam na 1000obr. to już leci ciepłe powietrze. Ja mam zykłą instalację ale niestety parownik jest w miejscu nr 1 i teoretycznie wydaje mi się że im krótsze przewody do ogrzewania parownika tym mniejsza strata ciepłego płynu a i za tym lepsze ogrzewanie w środku. Bo to jest bolączką że mam takie sobie ogrzewanie a wydaje mi się że powinno być dużo lepsze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 4 grudnia 2010, 14:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 95
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Moje BMW: BMW E39 1999r. 523i
Kod silnika: M52TUB25
Kris86 napisał(a):
Ja mam zykłą instalację ale niestety parownik jest w miejscu nr 1 i teoretycznie wydaje mi się że im krótsze przewody do ogrzewania parownika tym mniejsza strata ciepłego płynu a i za tym lepsze ogrzewanie w środku.


W 100% się z tobą zgadzam, im krótsze przewody tym mniejsza strata :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 4 grudnia 2010, 20:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
alex822 napisał(a):
Kris86 napisał(a):
Ja mam zykłą instalację ale niestety parownik jest w miejscu nr 1 i teoretycznie wydaje mi się że im krótsze przewody do ogrzewania parownika tym mniejsza strata ciepłego płynu a i za tym lepsze ogrzewanie w środku.


W 100% się z tobą zgadzam, im krótsze przewody tym mniejsza strata :cwaniak:


Ciekawe jak to jest w praktyce, czy skrócenie przewodów o te powiedzmy 40cm da coś z tym ogrzewaniem?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 21:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Wracając do pytania z tytułu, to pamiętaj, aby parownik nie był wyżej niż odpowietrznik chłodnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 6 grudnia 2010, 23:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
O bardzo przydatna sugestia! Nie wiedziałem o tym. A jak jest z wężem do przepustnicy? Czy ten regulator do ustawiania gazu musi być na środku długości całego węża? Czy jest jakaś zasada z tym związana? Następne pytanie czy długość tego węża ma wpływ na racę silnika? Chodzi o to czy jak bęzie za długi to źle?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 01:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 95
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Moje BMW: BMW E39 1999r. 523i
Kod silnika: M52TUB25
Kris86 napisał(a):
Czy ten regulator do ustawiania gazu musi być na środku długości całego węża? Czy jest jakaś zasada z tym związana? Następne pytanie czy długość tego węża ma wpływ na racę silnika? Chodzi o to czy jak bęzie za długi to źle?


Zawór może być gdziekolwiek, aby na tym wężu, chyba że wąż ma być naprawdę długi to wtedy im bliżej wylotu tym lepiej.
Choć wątpię żeby ktoś włożył kilko metrowy wąż bo tylko wtedy mogłyby być jakieś spadki ciśnienia :hyhy:
A parownik powinien być zamontowany w pionie, ale to chyba wszyscy wiedzą.
Co do samego przenoszenia parownika to radzę przewód zasilający (miedziany z gazem) zwinąć w spiralę, nie połamie się, nie trzeba od nowa zarabiać końcówki i w razie gdyby ponownie trzeba było go przenieść to zawsze jest rezerwa :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 03:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Nie no przewód był nby nieco dłuższy bo poprowadził bym go koło podszybia i do dolotu(najkrótsza droga).Przwód na szczęście jest zwinięty w spiralę i nie muszę za bardzo kombinować z nim ani go zginać żeby przenieść parownik. Jedynie węże od nagrzewnicy-parownik muszę skrócić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 17:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 95
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Moje BMW: BMW E39 1999r. 523i
Kod silnika: M52TUB25
Więc nie masz się czym przejmować, nic tylko działać. :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 17:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
W tym silniku przeniesienie instalacji II gen do kosza będzie najlepszym pomysłem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 18:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Kyokushin,
Wiadomo sekwencja, to sekwencja, ale jeśli nie ma problemów w działaniu takiej instalacji to trochę dziwne żeby wywalać taką instalację tylko z tego tytułu że to II gen. Chyba że jest jakiś inny motyw o którym nie wiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 18:15 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 614
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52tub28
Garaż: było e36 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132855
było e39 523i
jest e38 728i
Sam se odpowiedz plastikowe kolektory i zwykły gaz :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-36] M50B20 Warto przenieść parownik w inne miejsce?
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 18:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Nie jeden jeździ na takim gazie i kolektorze i żyje, głowy mu nie oberwało :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL