BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 632 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 32  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 29 marca 2012, 14:40 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Silnik jest genialny, jednak ma wadę dyskwalifikującą jak dla mnie - brak manuala. Wiem, że w 3,5d już nie było ale fajnie jak można by sobie wybrać opcjonalnie 6 - biegową, ręczną przekładnię tak jak było w e60 m5.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 29 marca 2012, 15:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
nigdy nie jechalem z lopatkami, ale nie znam czlowieka ktory jechal i wysiadajac by powiedzial, ze woli manuala

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 29 marca 2012, 15:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
inna sprawa że do takiego e60 M5 manual to nie najlepszy wybór, tutaj pewnie jest podobnie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 29 marca 2012, 15:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
tak, ale powinny być dwie wersje do wyboru. na biednego w końcu nie trafiło :|

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 29 marca 2012, 18:22 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Chodzi tez o to,żeby nabywcy ( oczywiście nie każdy) nie spalili sprzęgła.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 29 marca 2012, 18:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
no ma się rozumieć reno..... i to jest pewnie główny powód :) niemniej szkoda że nie ma manuala :|

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 29 marca 2012, 18:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
renoraines napisał(a):
Chodzi tez o to,żeby nabywcy ( oczywiście nie każdy) nie spalili sprzęgła.


plenie sprzegła byłoby normą. jazda autam z 700+ Nm w manualu bylaby uciążliwa. był projekt e46 z 3.0d bi opisany gdzieś na streetracing.pl i koleś w koncu wrzucił automat bo nie dalo sie tym jeździć :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 29 marca 2012, 19:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Hipek napisał(a):
plenie sprzegła byłoby normą. jazda autam z 700+ Nm w manualu bylaby uciążliwa. był projekt e46 z 3.0d bi opisany gdzieś na streetracing.pl i koleś w koncu wrzucił automat bo nie dalo sie tym jeździć :)

Dokładnie tak jak piszecie przy tak wysokim momencie i tak nisko jak to będzie w tym aucie, abędzie bardzo nisko ze względu na 3 turbinki, nawet bardzo dobry kierownik miałby kłopoty z ogarnięciem maszyny .

Czy tak czy inaczej ,koncepcja i sam silnik bajka.....

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 29 marca 2012, 19:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
ładnie idzie ten ''ESIOK'' :rotfl: tak wiem,zrobi mnie nawet na wsteku,ciekawe czemu jeszcze nie ma portali z ropą we krwi :D jeśli sprzęgło pod moc,to trzeba być baranem by je przypalić








Nightfox, :krzeslem: . Pozdro Roger ;) i ja Pozdrawiam Nightfox :cwaniak:

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 15 kwietnia 2012, 14:08 przez Nightfox, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 29 marca 2012, 22:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
AD/HD napisał(a):
nigdy nie jechalem z lopatkami, ale nie znam czlowieka ktory jechal i wysiadajac by powiedzial, ze woli manuala


ja znam, właścicieli M5 i M3, nie przejażdżkowiczów, ale użytkowników. Do miasta łopatki są beznadziejne.

Spokojnie 550i sklepie tego dizla jak amen w pacierzu, bedzie katechizacja.
to 550d 100-200 jedzie jak e39 540i, wiec naprawde nie wiem skąd ten krowi zachwyt.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 29 marca 2012, 22:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Boogie napisał(a):
to 550d 100-200 jedzie jak e39 540i, wiec naprawde nie wiem skąd ten krowi zachwyt.


R6 vs V8 ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 29 marca 2012, 23:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Boogie napisał(a):
550d 100-200 jedzie jak e39 540i, wiec naprawde nie wiem skąd ten krowi zachwyt.


ciekawy punkt widzenia zaprezentowałeś :padam:...moge sie tira browarów zakładać jak widze takie wypowiedzi :rotfl:
niedługo bedzie ustawa mojej 335d (prawie 100ps mniej niż 550d) vs 540i z forum wiec zobaczymy co to potrafi...już jedną objechałem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 30 marca 2012, 08:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
Hipek napisał(a):
Boogie napisał(a):
550d 100-200 jedzie jak e39 540i, wiec naprawde nie wiem skąd ten krowi zachwyt.


ciekawy punkt widzenia zaprezentowałeś :padam:...moge sie tira browarów zakładać jak widze takie wypowiedzi :rotfl:
niedługo bedzie ustawa mojej 335d (prawie 100ps mniej niż 550d) vs 540i z forum wiec zobaczymy co to potrafi...już jedną objechałem


jesli mozna wiedziec to co to bylo 540ia czy 540i?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 30 marca 2012, 09:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Boogie napisał(a):
Spokojnie 550i sklepie tego dizla jak amen w pacierzu, bedzie katechizacja.

Jakie jest główne zadanie diesla? Mało palić. Jakie jest główne zadanie benzyny? [cenzura]ć. Rozwój technologii sprawia, że benzyny są coraz oszczędniejsze a diesle coraz szybsze. Po co pisać o tym kto kogo "zkatechizuje"? :/
Boogie napisał(a):
to 550d 100-200 jedzie jak e39 540i, wiec naprawde nie wiem skąd ten krowi zachwyt.

Nie no, rzeczywiście nie ma się czym jarać, diesel zapier*ala jak bardzo mocne v8.
AD/HD napisał(a):
nigdy nie jechalem z lopatkami, ale nie znam czlowieka ktory jechal i wysiadajac by powiedzial, ze woli manuala

To już jednego znasz :)
trollu napisał(a):
inna sprawa że do takiego e60 M5 manual to nie najlepszy wybór, tutaj pewnie jest podobnie

A automat się rozpada. Z wielką chęcią przejechałbym się takim manualem.
Roger-Nysa napisał(a):
Dokładnie tak jak piszecie przy tak wysokim momencie i tak nisko jak to będzie w tym aucie, abędzie bardzo nisko ze względu na 3 turbinki, nawet bardzo dobry kierownik miałby kłopoty z ogarnięciem maszyny .

Myślę, że to by była kwestia przyzwyczajenia. Na co dzień jeżdżę f10 z 3,0d w manualu co ma 540 momentu i nie widzę żadnych problemów a sprzęgło nie chodzi ciężej niż w TDSie co ma 260.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 30 marca 2012, 10:00 
AD/HD napisał(a):
nigdy nie jechalem z lopatkami, ale nie znam czlowieka ktory jechal i wysiadajac by powiedzial, ze woli manuala


Łopatki są fajne, ale manual zawsze będzie fajniejszy, nawet, jak zmiana biegów będzie wolniejsza.

Rafał525 napisał(a):
Jakie jest główne zadanie diesla? Mało palić. Jakie jest główne zadanie benzyny? [cenzura]ć. Rozwój technologii sprawia, że benzyny są coraz oszczędniejsze a diesle coraz szybsze. Po co pisać o tym kto kogo "zkatechizuje"? :/


Jedno i drugie ma dawać moc, przy jak najmniejszych kosztach, jedno wykorzystuje jedno, a drugie inne paliwo. A co będzie szybsze, to zobaczymy w trakcie później.

Roger-Nysa napisał(a):
Hipek napisał(a):
plenie sprzegła byłoby normą. jazda autam z 700+ Nm w manualu bylaby uciążliwa. był projekt e46 z 3.0d bi opisany gdzieś na streetracing.pl i koleś w koncu wrzucił automat bo nie dalo sie tym jeździć :)

Dokładnie tak jak piszecie przy tak wysokim momencie i tak nisko jak to będzie w tym aucie, abędzie bardzo nisko ze względu na 3 turbinki, nawet bardzo dobry kierownik miałby kłopoty z ogarnięciem maszyny .

Czy tak czy inaczej ,koncepcja i sam silnik bajka.....



Pseudo konstruktor nie dobrał sprzęgła, ani pewnie niczego innego nie dobierał- to trudno.

Nie ma większych przeciwwskazań, żeby nie zrobić manualnej wersji do tego potworka.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 30 marca 2012, 13:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Panowie ... odpuśćmy może ,diesel vs benzin.... Te ciągłe utarczki i docinki są co najmniej daremne.
Prawda jest tak że nowoczesne turbodoładowane benzynki są bardzo podobne do diesli ,będą borykać się z tymi samymi problemami, zazwyczaj z osprzętem. Uważam że silnik N57S cz X jest tak samo zaawansowany technologicznie jak N63 który moim zdaniem jest poezją poezji. Oba korzystają z wielu nowatorskich rozwiązań i porostu wymiękam jak je oglądam. Patrzę na te obrazki w sieci z szczeną na glebie.... Już nawet patrzyłem jaki klucze muszę mieć aby odkręcić to i owo w ich ;)

Powracając do przedmiotowego dieselka ,można go sobie dość szczegółowo oglądnąć tu : http://www.automobilesreview.com/pictur ... 7s-diesel/ Jest na co popatrzeć , ktoś kto kuma co z czym się je będzie zachwycony.

Tak sobie myślę że przecież można to wszystko było już dawno temu ,zastosować w starszych sinikach diesla w BMW ,takie genialne a zarazem proste i banalne rozwiązanie jak chłodzenie powietrza doładowującego ... Nie chodzi o samą chłodnicę ,.a o jej usytuowanie wielkość i jej wymiennik.

Najmniejszą turbinkę osadzili najbliżej intercoolera chłodzonego cieczą, od razu połączonego z małym w swoich rozmiarach kolektorem. Do tego aby jeszcze bardzie ograniczyć pojemność dolotu zastosowano przepustnicę odcinająca big turbinki i sam intercooler podzielono .Można powiedzieć że turbinka niemal bezpośrednio dmucha do kolektora .
Fajne jest to proste rozwiązanie , że powietrze zasysane przez turbiny , chłodzi ciecz ,która chłodzi to samo powietrze które zaraz zostanie sprężone. Prosty i genialny wymiennik ciepła , zapewniający potężną wydajność .... czym więcej powietrza zaciągną turbiny tym większy zrobią przeciąg , im więcej zaciągną tym większe automatycznie jest ciśnienie tłoczonego przez turbinki powietrza a co za tym idzie i jego temperatura . Powietrze zasysane proporcjonalnie pośrednio samo siebie chłodzi...

Aż chcę to zrobić w swoim aucie , IC chłodzony cieczą imały ,zmniejszający o 70 % pojemność dolotu , wymiennik ciepła w szczelnie zabudowanym dolocie i wydajna elektryczna pompka obiegowa..... :hyhy: :hyhy:

Dzisiaj nie będę spał....
Panowie nie ma o co się ścinać n63 to dopiero mutacja .... zastanawiam się kiedy zrobią diesla V z kolektorami wydechowymi do środka tylko gdzie tam upchać 6 turbin ... gdyby się udało wyszło by pewnie z 750ps i i 1500Nm przy 2000 obrotów .


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 30 marca 2012, 23:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Czas 100-200 tego 550dx nie powala na kolana... no cóż, grunt , że chociaż mało pali i będzie tani w utrzymaniu...

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 31 marca 2012, 16:04 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
no i o to przynajmniej mi chodziło, że to całe M550xd to przerost formy i tyle natomiast w pełni popieram, że jako oszczedne auto na codzień super sprawa to ajkiś cdti czy inne 1,9tdi bo mało pala a serwis nie poraża w przeciwieństwie do diesli R6 czy V8

no i własnie bardzo ważna rzecz (wg mnie ) w sportowym aucie dźwięk jak brzmi takie M550xd w porównaniu z M5??????

w pełni rozmiem tez zachwyty rogera w tym temacie będzie co naprawiac jak się zesra takie triturbo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 13:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
tak jak mowilem wczesniej

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 14:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Czyli nawet może nie dać sobie rady z E60 550i, kepsko.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 632 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 32  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL