BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 632 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 26 kwietnia 2012, 07:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
jiGsaw napisał(a):
Kupiłeś żonie Forda, który to maczał palce w rdzewieniu Madzi. :D :P



hmm no może i tak.Fiesta jak na razie nie rdzewieje a po dołożeniu power boxa wypluła na hamowni 127KM - jak na takie małe auteczko to daje radę przy spalaniu 5l/100.

A co do francuzów, to Ojczulek ma dwa citroeny C5 jeden z 2002 roku drugi z 2007 (diesel 200KM-nieźle jedzie tak na marginesie) i zero rdzy.Ale reszta pozostawia już do życzenia.

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 26 kwietnia 2012, 15:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
to konczymy :)

jak ktos kupi i bedzie chcial podzielic sie wrazeniami to otworzymy ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 00:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
otwieramy, bo juz sa takie w pl

kolega Venom podeslal link
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... sc&start=0

bardzo dyskusyjne auto moim zdaniem, i jesli Clarkson (a napewno je przetestuje) nie powie, ze to lepsze M niz benzyniaste to jednak do tego czasu bede na nie

nie moge pojac dlaczego zastosowali tak maly silnik

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 00:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
AD/HD napisał(a):
nie moge pojac dlaczego zastosowali tak maly silnik


Koszta, ten silnik bazuje na zwyklym N57, a to tansze rozwiazanie niz zrobienie np. 4.0-4.5 V8.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 00:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
Vermilion napisał(a):
AD/HD napisał(a):
nie moge pojac dlaczego zastosowali tak maly silnik


Koszta, ten silnik bazuje na zwyklym N57, a to tansze rozwiazanie niz zrobienie np. 4.0-4.5 V8.


i to mnie rozbija- bmw to nie kia, dla klientow koszta nie sa az tak wazne, o kilka/nascie procent rzecz jasna

marki wyzszej klasy- bmw powinno sie ogarnac- robia niby pierwszy samochod wyscigowy (M\\\) z dizlem to niech zrobia go dobrze- 5l, V8+ biturbo i to bylby motor
a nie taka pierdziawka wyzylowana do granic mozliwosci

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 00:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
AD/HD napisał(a):
i to mnie rozbija- bmw to nie kia, dla klientow koszta nie sa az tak wazne, o kilka/nascie procent rzecz jasna

marki wyzszej klasy- bmw powinno sie ogarnac- robia niby pierwszy samochod wyscigowy (M\\\) z dizlem to niech zrobia go dobrze- 5l, V8+ biturbo i to bylby motor
a nie taka pierdziawka wyzylowana do granic mozliwosci


Tez tego nie rozumiem. Szczegolnie, ze Audi/VW i MB stac na tak duzy silnik diesla, co prawda nie montuja go do aut tej wielkosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 00:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
Vermilion napisał(a):
AD/HD napisał(a):
i to mnie rozbija- bmw to nie kia, dla klientow koszta nie sa az tak wazne, o kilka/nascie procent rzecz jasna

marki wyzszej klasy- bmw powinno sie ogarnac- robia niby pierwszy samochod wyscigowy (M\\\) z dizlem to niech zrobia go dobrze- 5l, V8+ biturbo i to bylby motor
a nie taka pierdziawka wyzylowana do granic mozliwosci


Tez tego nie rozumiem. Szczegolnie, ze Audi/VW i MB stac na tak duzy silnik diesla, co prawda nie montuja go do aut tej wielkosci.


no ale to w koncu BMW do wuja, nie vw, do benza nie porownuje, bo benz pokazuje co krok swoja wyzszosc nad bmw, ale vw...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 01:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Nie rozumiem prezes o co ten płacz? Chciałbyś, aby 550d miało 12 garków?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 01:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
mroova81 napisał(a):
Nie rozumiem prezes o co ten płacz? Chciałbyś, aby 550d miało 12 garków?


8, nie 12, 8 biturbo i bylby rozpierdalacz warty wolanej kwoty i remontow przy tankowaniu opalowki

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 01:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
AD/HD napisał(a):
8, nie 12, 8 biturbo i bylby rozpierdalacz warty wolanej kwoty i remontow przy tankowaniu opalowki

Wg mnie jest dobrze jak jest.
Primo: czarnym konikiem bmw zawsze były R6tki, to już taka tradycja.
Secundo w dizlu chciałbym coś, co najmniej wibruje, także R6 (z braku perspektyw na B6 i V12) jest najlepszym wyjściem.
Trecero 3 turbiny zaczynają wcześniej niż układy bi. W dużych mocach mniejsza jest też pojemność dolotu, lag i te sprawy. Podobnież jak mniejsza jest pojemność kolektorów w R6 niż V8.
Quattro N57 to doskonale rozwinięta platforma, trzeba by kasy, aby opracować nową, lub udoskonalać n67, lepiej może dopiastować już bliskie ideału to co jest.
Cinquecento: nie wiem jak w nowszych konstrukcjach, ale w starszych (e39) stosowanie 8 garów zawsze było obarczone kompromisem, w postaci gorszego układu kierowniczego, gdyż znana z cudownego prowadzenia się listwa po prostu się nie mieściła, i trzeba było montować śrubę, znaną z ciężarówek czy terenówek...

Wymienił bym jeszcze kilka innych powodów, ale nie wiem co jest po cinquecento.
Zresztą i tak liczy się tylko moc, a gadanie, że moc mocy nie równa, bo z pojemności, bo z 10 cylindrów moc ma większą moc, niż ta sama moc z trzech cylindrów, to takie pieprzenie w stylu bmw-sport/kille. Sam 550d raczej nigdy nie kupię, ale GDYBYM stał przed takim wyborem, to na pewno 2 cylindry więcej i cięższy przód nie sprawiłoby, że poczułbym sie lepiej wydając tak ogromną sumę, na auto, które kosztuje tyle samo w zakupie i utrzymaniu co lepsze IMO 550i.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 01:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
mroova81 napisał(a):
Wymienił bym jeszcze kilka innych powodów, ale nie wiem co jest po cinquecento.

Cinquecento Sporting, a później Seicento :D

Myślę, że diesel R6 z trzema turbinami będzie miał przyjemniejszą charakterystykę, niż V8 z dwiema. I będzie wyraźnie mniej palić. W czasie nagonki na duże, nieekonomiczne/nieekologiczne silniki i promowanie downsizingu, da to moim zdaniem wymierne rezultaty w postaci odpowiednich słupków sprzedaży. Świadczy też o jednym - motoryzacja taka, jaką lubimy, przechodzi do lamusa.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 09:11 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
AD/HD napisał(a):
bmw powinno sie ogarnac- robia niby pierwszy samochod wyscigowy (M\\\) z dizlem to niech zrobia go dobrze- 5l, V8+ biturbo i to bylby motor

...spalający duże ilości paliwa co byłoby dyskwalifikacją a tak mamy bardzo mocne auto w którym stosunek spalania do mocy jest bardzo dobry.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 11:47 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
a ja mam takie pytanie , tak mnie zastanawia po co jest to wzmocnienie które łączy kielich z miejscem nad chłodnicą. znaczy wzmocnienia to wiem po co są :D ale czy takie rozwiązanie ma na celu zastąpienie tradycyjnej rozpórki??
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 13:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
venom118 napisał(a):
czy takie rozwiązanie ma na celu zastąpienie tradycyjnej rozpórki??

zastąpienie rozpórki to nie bardzo
wzmocnienie pasa przedniego jak już

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 13:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1683
Diesel powoduje takie wibracje, że tradycyjna rozpórka by się nie zmieściła. :D

_________________
I always tell the truth, even when i lie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 15:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Rafał525 napisał(a):
AD/HD napisał(a):
bmw powinno sie ogarnac- robia niby pierwszy samochod wyscigowy (M\\\) z dizlem to niech zrobia go dobrze- 5l, V8+ biturbo i to bylby motor

...spalający duże ilości paliwa co byłoby dyskwalifikacją a tak mamy bardzo mocne auto w którym stosunek spalania do mocy jest bardzo dobry.


nic dodać, nic ująć :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 19:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 5102
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Byczus napisał(a):
Rafał525 napisał(a):
AD/HD napisał(a):
bmw powinno sie ogarnac- robia niby pierwszy samochod wyscigowy (M\\\) z dizlem to niech zrobia go dobrze- 5l, V8+ biturbo i to bylby motor

...spalający duże ilości paliwa co byłoby dyskwalifikacją a tak mamy bardzo mocne auto w którym stosunek spalania do mocy jest bardzo dobry.


nic dodać, nic ująć :padam:


x2, czyli możemy cieszyć się, że jest jak jest ;) i że jest.... M z R6 :) (w dieselu) :niepewny:

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 21:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
moim zdaniem powinni go upchnąć do F30 i wypuścić 350dx w M-performance pakiecie jak standard i byłby szał...tyle czy nie przegoniłby M3 e90 przypadkiem.. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 22:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
mroova81 napisał(a):
Secundo w dizlu chciałbym coś, co najmniej wibruje, także R6 (z braku perspektyw na B6 i V12) jest najlepszym wyjściem.


Po to sa walki wyrownawcze :)

mroova81 napisał(a):
Trecero 3 turbiny zaczynają wcześniej niż układy bi. W dużych mocach mniejsza jest też pojemność dolotu, lag i te sprawy.


Zalezy od tego jak dobrano turbiny. Uklad 3 turbin jest moim zdaniem przekomplikowany, zgadzam sie z zaletami, ale duza wada bedzie na pewno awaryjnosc tego rozwiazania.

mroova81 napisał(a):
Quattro N57 to doskonale rozwinięta platforma, trzeba by kasy, aby opracować nową, lub udoskonalać n67, lepiej może dopiastować już bliskie ideału to co jest.


Tyle, ze multum wersji jednego silnika zawsze powoduje wzrost kompromisow, ktore trzeba bylo popelnic przy projektowaniu.

mroova81 napisał(a):
Cinquecento: nie wiem jak w nowszych konstrukcjach, ale w starszych (e39) stosowanie 8 garów zawsze było obarczone kompromisem, w postaci gorszego układu kierowniczego, gdyż znana z cudownego prowadzenia się listwa po prostu się nie mieściła, i trzeba było montować śrubę, znaną z ciężarówek czy terenówek...


Tu jeszcze dochodzi problem zmieszczenia sie pomiedzy podloznicami z turbinami.


mroova81 napisał(a):
Zresztą i tak liczy się tylko moc, a gadanie, że moc mocy nie równa, bo z pojemności, bo z 10 cylindrów moc ma większą moc, niż ta sama moc z trzech cylindrów, to takie pieprzenie w stylu bmw-sport/kille. Sam 550d raczej nigdy nie kupię, ale GDYBYM stał przed takim wyborem, to na pewno 2 cylindry więcej i cięższy przód nie sprawiłoby, że poczułbym sie lepiej wydając tak ogromną sumę, na auto, które kosztuje tyle samo w zakupie i utrzymaniu co lepsze IMO 550i.


Liczy sie przebieg momentu (a tym samym mocy), stad to pieprzenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowe M550dx - DIESEL POWER
PostNapisane: 14 maja 2012, 22:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Co do trecero, to rozmawiamy o niemal 400konnych dizlach new age. Temat awaryjności jest tu tabu. Ale jak już został poruszony, to moim zdaniem, im mniej cylindrów i głowic, tym mniejsze koszty awarii.
Co do quattro, to nie rozumiem za bardzo o co chodzi z tymi kompromisami.

A co do reszty, to wiem o przebiegu, a pieprzenie, pieprzeniem :)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 632 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL