BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 1 września 2012, 22:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 617
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: w sferze marzeń
NANOCSmilosz napisał(a):
fajne zdjęcia dodatkowo w tle :ok:

Ale niektórzy wolą oglądać czarny ekran :rotfl:
Cytuj:
szpanujesz że kilkanaście razy pokazujesz części jakie ci założyli

Naprawdę fajny projekt, Hiobie dbaj o nią ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 1 września 2012, 23:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 67
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Kamil96 napisał(a):
Naprawdę fajny projekt, Hiobie dbaj o nią ;)


Nie mam wyjścia, moja kochana żona już mi zapowiedziała, że to jest ostatni prezent, jaki dostałem. Prezent na wszystkie okazje, jakie jeszcze będą. :hyhy: Teraz już tylko ja jej mam kupować prezenty. :rotfl:

Poza tym to naprawdę jest to, co chciałem i nawet ostatnio pomyślałem sobie, że gdybym wygrał jakież miliony w lotto, czy dostał spadek, nie bardzo chciałby to auto zamieniać na cokolwiek innego. Dla mnie to jest "perfect car".

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 2 września 2012, 03:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Fajnie że się nie zrażasz i wszystko dokumentujesz i udostępniasz :)

Widzę że z short shiftera jesteś tak samo zadowolony jak i ja :)

Ogólnie filmik fajny, można się przyczepić do szczegółów, ale tak można ze wszystkim i jest to bez sensu. Porównanie do zegarka bardo dobre, ale niestety większość tego nie zrozumie i słyszy tylko "patrzcie mnie stać, a was nie" mimo że człowiek mówi co innego. Dla mnie podstawa w mechanicznym zegarku to przezroczyste denko, uwielbiam patrzeć jak pracuje :)

M3 e9x jeździłem tylko po torze, ale widzę że jest dokłądnie to samo co w e46. Bez problemu można tym samochodem jechać wolno, można jechać ostro, ale ciężko po prostu płynnie i dynamicznie. Najwyraźniej jest to cena jaką się płaci za tego typu samochód. Jednak jeżdżąc M3 dzień w dzień nauczyłem się nią jeździć dynamicznie po ulicy, ale jeżdżąc tylko weekendowo tak jak teraz po prostu nie umiem, brakuje wyczucia. W zwykłych samochodach przychodzi to tak prosto :)

trucker_hiob napisał(a):
Poza tym to naprawdę jest to, co chciałem i nawet ostatnio pomyślałem sobie, że gdybym wygrał jakież miliony w lotto, czy dostał spadek, nie bardzo chciałby to auto zamieniać na cokolwiek innego. Dla mnie to jest "perfect car".


Mam tak samo, a raczej będę jak zrobię to co mam w planie :)

A jeżeli chodzi o spalanie to musisz sprawdzić w tradycyjny sposób gdyż ze względu na większe wtryski komputer będzie zaniżał spalanie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 2 września 2012, 16:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1022
Lokalizacja: RacibĂłrz
dzwiek zabija :mad: mogl bym tego godzinami sluchac ;)

_________________
moje cabrio zajrzyj i ocen!!!!!

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=398997#398997


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 2 września 2012, 18:23 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Niezle gada, cały projekt :super: .

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 2 września 2012, 18:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 67
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
kostek_ja napisał(a):
Dla mnie podstawa w mechanicznym zegarku to przezroczyste denko, uwielbiam patrzeć jak pracuje :)


Niestety, moje zegarki nie mają takiej opcji. Ani Omega Seamaster, ani Rolex, ani stary Heuer Carrera. Ale zgadzam się, jest coś fascynującego w tych tradycyjnych mechanizmach zegarkowych. One naprawdę posiadają duszę.

Nawet najpiękniejszy zegarek w którym jest jakaś elektronika, bateria, układy scalone nie zachwyci mnie, bo to już tylko jest użyteczne narzędzie. Mechaniczne zegarki są czymś więcej: To dzieła sztuki.

kostek_ja napisał(a):
A jeżeli chodzi o spalanie to musisz sprawdzić w tradycyjny sposób gdyż ze względu na większe wtryski komputer będzie zaniżał spalanie.


Pierwsze wyniki są. Wskazania komputera 14 l/100km, rzeczywiste zużycie 18,2 l/100km. To wynik zaraz po odebraniu auta z warsztatu, więc sporo jazdy z gazem do dechy. Po tankowaniu przejechałem 150 km, z czego połowę co najmniej autostradą z niewielką prędkością, 120 km/h i komputer pokładowy pokazuje 9 litrów na setkę. Wygląda na to, że jeśli ma ten sam błąd procentowy, jeżdżąc normalnie zmieści się w swoich 13-15 litrach, a nawet jeżdżąc ostro nie przekroczy dwudziestu. Oczywiście w czasie sesji na torze będzie więcej, ale to chyba zrozumiale.

Mówiąc o torze, na razie planuję wyjazd na dragstrip, ćwierćmilowy tor dla dragsterów. Jak pogoda dopisze i w pracy nie wyskoczy jakaś przeszkoda, pojadę 15 września. Powinienem tam być w stanie zmierzyć czasy 0-200 km/h i 0-1/4 mili, bo akurat w tym samochodzie to powinno być jedno i to samo. :D

Co prawda testerom z Car and Driver udało się seryjnym samochodem uzyskać 113 mph w 12,6s, czyli 182 km/h, a ja na pewno nie będę tak agresywnie ruszał, jak oni w czasie testowania aut, bo mnie sprzęgło musi starczyć na dłużej, niż kilka dni, ale ciągle mam nadzieję zejść poniżej dwunastu sekund i zbliżyć się do 120 mil/h. Zobaczymy. Może też uda się tam poznać jakiegoś bardziej doświadczonego kierowcę, wsadzić go za kierownicę i sfilmować swoje autko z zewnątrz, a jemu poprawić moje starania o jak najlepszy wynik. :wstyd:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 2 września 2012, 19:27 
Witam starszego Pana :D
obejrzałem filmy-gratuluje auta/spełnienia marzenia.
Dzwięk i Moc Powala.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 2 września 2012, 20:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 67
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Waldek100581 napisał(a):
Witam starszego Pana :D


Śmiej się, śmiej, ale Ciebie też to czeka i to szybciej, niż się spodziewasz. :hyhy: Czas ma to do siebie, że się cały czas rozpędza i każdy kolejny rok jest coraz krótszy. :zdegustowany: :rotfl:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 2 września 2012, 20:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2969
Lokalizacja: Warszawa/RAJ
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=320
tam starszy ale za to jaką beemą lata :cwaniak:
u mnie w mieścinie starszy Pan po 50'tce lata m6 i x6m w tym samym kolorze :cool:

_________________
Jadę nisko o progi trę miską !!
https://www.facebook.com/JadeNiskoOProgiTreMiska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 5 września 2012, 07:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
trucker_hiob, przydałaby sie jakaś sesja z ładnymi widokami w USA jakieś góry, morze, z jakimś kenworthem no i oczywiście plus fotki i film z toru (film koniecznie z zewnątrz)

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 5 września 2012, 12:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 67
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Jeżyk napisał(a):
trucker_hiob, przydałaby sie jakaś sesja ...


Jasne. w ogóle przydałaby się jakaś ekipa, co by za mną jeździła, a tymczasem człowiek musi sobie radzić sam. :wstyd:

Ostatnie trzy sekundy tego filmu to odjazd eMki: http://www.youtube.com/watch?v=nU1KSruwhHc

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 9 września 2012, 18:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
co tam słychać? jak emka?

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 9 września 2012, 19:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 67
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Jeżyk, na razie nic nowego. Testuję zużycie paliwa w czasie spokojnej jazdy i bardzo się powstrzymuję, by nie stawać na gazie. :wstyd: Wygląda na to, że jeżdżąc spokojnie zmieści się w granicach 13 l/100 km.

W najbliższą sobotę, wyjazd na ćwierćmilowy tor i będę w stanie zmierzyć przyspieszenia 0-200 km/h, zatem spodziewaj się nowych wiadomości i nowego filmu na YT za tydzień.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 9 września 2012, 19:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
trucker_hiob napisał(a):
Jasne. w ogóle przydałaby się jakaś ekipa, co by za mną jeździła, a tymczasem człowiek musi sobie radzić sam. :wstyd:
Zaproś mnie... a będę fotografował codziennie Twoje auto, Twój dom, Ciebie, Twoją żonę i nawet psa :D :D :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 9 września 2012, 20:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
trucker_hiob napisał(a):
Wygląda na to, że jeżdżąc spokojnie zmieści się w granicach 13 l/100 km.

A jak było przed kompresorem, przy takim samym stylu jazdy? Czy nie sprawdzałeś inaczej jak patrząc na komputer?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 9 września 2012, 20:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 67
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Hubson napisał(a):
trucker_hiob napisał(a):
Jasne. w ogóle przydałaby się jakaś ekipa, co by za mną jeździła, a tymczasem człowiek musi sobie radzić sam. :wstyd:
Zaproś mnie... a będę fotografował codziennie Twoje auto, Twój dom, Ciebie, Twoją żonę i nawet psa :D :D :D


Hehe, jasne, ale już jest kolejka... :hyhy:


kostek_ja napisał(a):
trucker_hiob napisał(a):
Wygląda na to, że jeżdżąc spokojnie zmieści się w granicach 13 l/100 km.

A jak było przed kompresorem, przy takim samym stylu jazdy? Czy nie sprawdzałeś inaczej jak patrząc na komputer?


Nigdy nie wierzę komputerom, bo lubią się mylić. Przed modyfikacjami pokazywał optymistycznie, ale błąd wynosił tylko ok. litra na 100 km. Przy pierwszym tankowaniu po modyfikacjach błąd wyniósł 30%. Wyświetlało się 14, spalił 18,2. Teraz jestem w połowie drugiego baku i staram się jeździć normalnie, a nawet spokojniej niż normalnie. Komputer wyświetla mi 9,6 l/100, więc jeżeli błąd jest procentowo taki sam, faktyczne zużycie powinno wynieść 12,5. Przed modyfikacjami osiągałem faktyczne zużycie w granicach 13-15 litrów na setkę, ale nie cackałem się tak z autem, jak teraz. Myślę więc, że w praktyce zużycie paliwa niewiele się zmieniło.

Przy okazji ciekawa stronka z kalkulatorem przyspieszeń. Wpisuje się moc silnika, wagę w funtach i wyskakuje czas, jaki auto powinno osiągnąć na ćwierć mili:

http://robrobinette.com/et.htm

Zakładając, że moje auto waży 3700 funtów i ma 600 KM powinienem osiągnąć 11,25 :hyhy: Gdy wpiszemy 420 KM wychodzi 12,6, czyli niemal dokładnie tyle, ile osiągnęli w testach w Car and Driver i Motor Trend. Szkoda, że nie pojechałem na tor przed przeróbkami, zobaczyłbym ile mój brak umiejętności dodaje do czasu, ale jak nie spalę momentu ruszania (nie jestem pewien, jak tam będzie z trakcją i jak moje opony będą łapać przyczepność), to na samych zmianach biegów nie stracę więcej, niż ze trzy dziesiąte sekundy, licząc po jednej dziesiątej na każdej zmianie. :zawstydzony:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 9 września 2012, 21:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
trucker_hiob napisał(a):
to na samych zmianach biegów nie stracę więcej, niż ze trzy dziesiąte sekundy, licząc po jednej dziesiątej na każdej zmianie.


Na Mforum robiliśmy pewien test żeby porównać SMG do manuala i patrząc po chłopakach to wcale nie jest tak prosto zmieniać biegi bardzo szybko. Wszyscy jeżdżą dobrze, a czasy zmiany biegu wahały się od 0,2 do 0,4s. 0,2 robił Os który wyjmuje bieg bez wysprzęglenia i dopiero wbija go na wciśniętym sprzęgle. Zgranie tego nie jest mega proste. Oczywiście +0,1 jest do zrobienia, ale licząc pesymistycznie zakładałbym te +0,2 do zmiany. Testy robiliśmy tylko przy przyśpieszeniach 100-200, a wiec zmiana była zawsze z 3 na 4 która jest najłatwiejszą zmianą.

To tak na wypadek gdyby ci wyszło z 11,9, żebyś miał uzasadnienie że 11,25 jest realne ;)

Ja bym się chyba najbardziej startem martwił przy tej mocy. Opony masz seryjne 265/35/19? Jaki model?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 9 września 2012, 21:15 
kostek_ja napisał(a):
Zgranie tego nie jest mega proste.


Ale trudne tez nie jest.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 9 września 2012, 21:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Ale jak ze wszystkim trzeba trochę poćwiczyć ;)

W skrócie:
Puszczasz gaz i zaczynasz wciskać sprzęgło, w tym momencie wyjmujesz bieg gdyż zrobił się luz w skrzyni. Kiedy sprzęgło zostaje wciśnięte wbijasz bieg i puszczasz sprzęgło jednocześnie dodając gazu. Trzeba wszystko tak zgrać, aby sprzęgło było wciśnięte jak najkrócej (szybkie kopnięcie), a ruch drążka był taki sam jak przy cały czas wciśniętym sprzęgle.

Sam to ostatnio ćwiczę. Jeszcze nie jest to dla mnie naturalne, ale już ogarniam o co chodzi. Z tego typu rzeczy polecam też heel and toe. Zyskujemy pewnie tylko przy ekstremalnej jeździe, ale każda redukcja daje frajdę, przynajmniej mi :)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 9 września 2012, 22:55 przez kostek_ja, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 9 września 2012, 21:22 
Dzis na cargo byl pan astra gsi i cwiczyl szybka zmiane po starcie, niestety reke mial szybsza niz noge i mielismy niezla polewe jak zgrzytal :rotfl:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Vaporr i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL