BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 00:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 3 problemy. Pomozcie zdiagnozowac
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 07:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 378
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E46 318D Chip 180KM
Kod silnika: M47
Hey
Ostatnio wzialem sie , aby autko doprowadzic do porzadku na tiptop :) I mam takie trzy problemiki z ktorymi nie moge sobie poradzic. Opisze dokladnie co i jak i jezeli kto bedzie wiedzial prosze napisac. Moze ktos mial podobne przypadki.

1. Luzy w kierownicy. Tzn jak jade po nierownej nawierzchni to w kierownicy jest luz prawo leko taki lekki i przy wiekszych nierownosciach cos puka w niej. Z gory powiem ze wszystko co dolne (gumy stabilizatora, przekladnia byla niedawno regenerowana, wszysciutko sprawne 100%). Jak wslucham sie to sa to stuki tu przy gornej czesci kierownicy dochodzoce gdzies tu zza kierownicy. jak jest zalozona i przykrecona na srube, to gdzies odrobine dalej za tym. Srube tez sprawdzalem i wszystko jest ok. Czy to jakies lozyska gdies czy co. :(

2. Drugi problem to przy zmianie biegow cos czasem puknie (puk, puk dwa razy jakby cos luzne bylo gdzies ...) Jak cofam i wrzuce wsteczny, wcisne sprzeglo i jade do tyl i chce juz zahamowac puszcze sprzeglo to znow puk puk. Wcisne sprzeglo i zmieniam sobie biegi kilka razy tez cos taki dzwiek dziwny jest. Co to moze byc ?

3. Ostatnia sprawa. Odpale auto, wcisne sprzeglo i dodaje gazu ruszam. Wskazowka pokazujaca spalanie jak zaczyna isc do gory to chwilowo cos tak zaszumi. Dojdzie do 10l i cisza, jak puszcze gaz i ona opada to tez zaszumi tak. NIe wiem czy to cos w poblizu wskazowki czy od czego to moze byc spowodowane.

Pomozcie z tymi trzema sprawami bo juz nie mam sily do tego .. a chcialbym miec wszysciutko sprawne 100% :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 08:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Co do pierwszej sprawy, to też miałem taki odgłos. Wszystko ustąpiło po wymianie kompletnego drążka kierowniczego, luz był na końcówce która znajduje się bezpośrednio przy maglu. Inna sprawa to że po regeneracji, nie udało się do końca wyeliminować zużycia zębów.
Spotkałem się z podobnym pukaniem, przy luzie na poduszce w kolumnie McPherson-a.
Stukanie może dochodzić z różnych źródeł, a to co naszemu uchu się wydaje, czasami nijak ma się do rzeczywistości.

Pukanie przy ruszaniu to temat rzeka.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=49305

W przypadku nr 3 nie przychodzi mi nic do głowy. Można by spróbować odłączyć deskę i przejechać się bez niej, ciekawe tylko jak na to zareaguje immobiliser :kwasny:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 09:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 378
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E46 318D Chip 180KM
Kod silnika: M47
Toudi napisał(a):
Co do pierwszej sprawy, to też miałem taki odgłos. Wszystko ustąpiło po wymianie kompletnego drążka kierowniczego, luz był na końcówce która znajduje się bezpośrednio przy maglu. Inna sprawa to że po regeneracji, nie udało się do końca wyeliminować zużycia zębów.
Spotkałem się z podobnym pukaniem, przy luzie na poduszce w kolumnie McPherson-a.
Stukanie może dochodzić z różnych źródeł, a to co naszemu uchu się wydaje, czasami nijak ma się do rzeczywistości.

Pukanie przy ruszaniu to temat rzeka.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=49305

W przypadku nr 3 nie przychodzi mi nic do głowy. Można by spróbować odłączyć deskę i przejechać się bez niej, ciekawe tylko jak na to zareaguje immobiliser :kwasny:


uuu to musze drazek wymieniac caly?
jaki to koszt ? i czy wtedy wszystko bedzi ejak bylo? czy bede mial osobny klucz do stacyjki hmm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 09:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 378
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E46 318D Chip 180KM
Kod silnika: M47
Toudi napisał(a):
Co do pierwszej sprawy, to też miałem taki odgłos. Wszystko ustąpiło po wymianie kompletnego drążka kierowniczego, luz był na końcówce która znajduje się bezpośrednio przy maglu. Inna sprawa to że po regeneracji, nie udało się do końca wyeliminować zużycia zębów.
Spotkałem się z podobnym pukaniem, przy luzie na poduszce w kolumnie McPherson-a.
Stukanie może dochodzić z różnych źródeł, a to co naszemu uchu się wydaje, czasami nijak ma się do rzeczywistości.

Pukanie przy ruszaniu to temat rzeka.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=49305

W przypadku nr 3 nie przychodzi mi nic do głowy. Można by spróbować odłączyć deskę i przejechać się bez niej, ciekawe tylko jak na to zareaguje immobiliser :kwasny:


uuu to musze drazek wymieniac caly?
jaki to koszt ? i czy wtedy wszystko bedzi ejak bylo? czy bede mial osobny klucz do stacyjki hmm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 09:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
2. Sprawdź mocowanie mechanizmu różnicowego. Może spróbuj tutaj, objawy podane przez Ciebie wyglądają podobnie: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=47128


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 09:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Drążek to kwestia 120PLN. Niestety na odległość trudno powiedzieć, czy to akurat ta część.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 09:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
grax, źle mnie zrozumiałeś, mówiłem o tym drążku który łączy koło samochodu z maglownicą, a nie kierownice z maglownicą. ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 09:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 378
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E46 318D Chip 180KM
Kod silnika: M47
Toudi napisał(a):
grax, źle mnie zrozumiałeś, mówiłem o tym drążku który łączy koło samochodu z maglownicą, a nie kierownice z maglownicą. ;)


a tamto to na 100% jest ok...tak jak mowie to slychac typowo przy samej kier za kierownica z tyl tak kawalek. Jakby gdzies jakis luz czy cos nie dokrecone itp...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 11:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
Stukanie może dochodzić z różnych źródeł, a to co naszemu uchu się wydaje, czasami nijak ma się do rzeczywistości.

;)
Problem może być z regulacją wysokości i wysunięcia kierownicy. Działa to na zasadzie dwóch rur wsuniętych w siebie, nieraz koniec jednej uderza w ściankę drugiej i efekt słychać tak jak to opisujesz.
Spróbuj zmienić wysuniecie kierownicy na max. i zaobserwować czy jest jakaś różnica.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 23:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 378
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E46 318D Chip 180KM
Kod silnika: M47
haha po pol roku z kierownica zrobione!!!!!!!!!!
okazalo sie ze to byl luz na lacznikach tam gdzie idzie kolumna kierownicza...mechanik popatrzyl dokladnie i posprawdzal i podokrecal i jest ideal!! :)

jeszcze mi zostalo tylko te stuki przy zmianie biegow, ale mechalik mowil ze to jakis luz na wale z tyl...ciekawe czy to duzo roboty aby to zrobic ? wyregulowac ten luz..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL