BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 06:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] za niskie obroty
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 08:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
posiadam silnik m52b20 i wydaje mi sie ze mam za niskie obroty na biegu jalowym po rozgrzaniu silnika czyli jak wskazowka wody osiagnie pion. Obroty wtedy sa ciut ponad 500, czasem przy takich obrotach odczuwalne jest bardzo delikatne telepanie... Co moze byc tego przyczyna ???
zastanawiajace jest tez ze jak go przegazuje to jak obroty opadaja to wskazowka opada rownomiernie tak do ok 650-700 i na ulamek sekundy sie tam zatrzyma po czym spadnie do ok 550. prosze o pomoc ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 12:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: krk/FR
Za jalowe oborty odpowiedzialny jest silniczek krokowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 12:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nie koniecznie. W tym silniku przepustnica nie zamyka się do końca, ale ogranicznik zatrzymuje ja w położeniu które pozostawia małą szczeliną w gardzieli, ta właśnie szczelina odpowiada za bieg jałowy. Na przepustnicy jest regulacja.
Silnik biegu jałowego odpowiada za "schodzenie" obrotów i po części za ich stabilizację.
Zanieczyszczenie przepustnicy często daje efekt jak opisywany wyżej.
Poczytaj to, silnik inny, ale zasada ta sama.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=528263

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
Toudi napisał(a):
Nie koniecznie. W tym silniku przepustnica nie zamyka się do końca, ale ogranicznik zatrzymuje ja w położeniu które pozostawia małą szczeliną w gardzieli, ta właśnie szczelina odpowiada za bieg jałowy. Na przepustnicy jest regulacja.
Silnik biegu jałowego odpowiada za "schodzenie" obrotów i po części za ich stabilizację.
Zanieczyszczenie przepustnicy często daje efekt jak opisywany wyżej.
Poczytaj to, silnik inny, ale zasada ta sama.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=528263


poczytalem wszystko i mam pytanie w zwiazku z tym, kiedys dopatrzylem sie u mnie regulacji linki gazu przy przepustnicy i osobno powinna byc jeszcze regulacja przepustnicy tak ??? Jak wyczyscic ta przpustnice chodzi mi o to czy trzeba ja wydostac na zewnatrz, cos porozkrecac ??? Czy trzeba po takim czyszczeniu ja jakos wykalibrowac ?
I drugie pytanie odnosnie tego krokowego czy przeczyszczenie przynosi jakies efekty ? A jak sie juz wezmie za to to lepiej czyscic jakos czy wystarczy przeplukac ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
Toudi napisał(a):
Nie koniecznie. W tym silniku przepustnica nie zamyka się do końca, ale ogranicznik zatrzymuje ja w położeniu które pozostawia małą szczeliną w gardzieli, ta właśnie szczelina odpowiada za bieg jałowy. Na przepustnicy jest regulacja.
Silnik biegu jałowego odpowiada za "schodzenie" obrotów i po części za ich stabilizację.
Zanieczyszczenie przepustnicy często daje efekt jak opisywany wyżej.
Poczytaj to, silnik inny, ale zasada ta sama.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=528263


poczytalem wszystko i mam pytanie w zwiazku z tym, kiedys dopatrzylem sie u mnie regulacji linki gazu przy przepustnicy i osobno powinna byc jeszcze regulacja przepustnicy tak ??? Jak wyczyscic ta przpustnice chodzi mi o to czy trzeba ja wydostac na zewnatrz, cos porozkrecac ??? Czy trzeba po takim czyszczeniu ja jakos wykalibrowac ?
I drugie pytanie odnosnie tego krokowego czy przeczyszczenie przynosi jakies efekty ? A jak sie juz wezmie za to to lepiej czyscic jakos czy wystarczy przeplukac ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 23:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
Toudi napisał(a):
Nie koniecznie. W tym silniku przepustnica nie zamyka się do końca, ale ogranicznik zatrzymuje ja w położeniu które pozostawia małą szczeliną w gardzieli, ta właśnie szczelina odpowiada za bieg jałowy. Na przepustnicy jest regulacja.
Silnik biegu jałowego odpowiada za "schodzenie" obrotów i po części za ich stabilizację.
Zanieczyszczenie przepustnicy często daje efekt jak opisywany wyżej.
Poczytaj to, silnik inny, ale zasada ta sama.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=528263


poczytalem wszystko i mam pytanie w zwiazku z tym, kiedys dopatrzylem sie u mnie regulacji linki gazu przy przepustnicy i osobno powinna byc jeszcze regulacja przepustnicy tak ??? Jak wyczyscic ta przpustnice chodzi mi o to czy trzeba ja wydostac na zewnatrz, cos porozkrecac ??? Czy trzeba po takim czyszczeniu ja jakos wykalibrowac ?
I drugie pytanie odnosnie tego krokowego czy przeczyszczenie przynosi jakies efekty ? A jak sie juz wezmie za to to lepiej czyscic jakos czy wystarczy przeplukac ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL