BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 06:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 18:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
Również zalewam Liqui Moly (5W40).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 18:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
Ale jak już pisałem temat miał przedstawić ewentualne koszta wymiany wałka, dźwigienek, popychaczy itp. w silniku M40, a nie wywodów na temat olejów.
Zrobiłem to aby pomóc innym użytkownikom, a tu się temat toczy tylko i wyłącznie o olejach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 20:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Ja śmigam na półsyntetyku Mobil`a i niestety też będzie mnie powoli czekała wymiana rozrządu. Co myślicie o usługach oferowanych przez użytkownika francuz_2004 (na Allegro)? Powiedział mi, że jeśli prześlę mu stare częsci to przyśle mi dobre w cenie 150-200zł (wałek, dźwigienki, popychacze, pastylki) - myślicie, ze to ma sens? Czy po kolejnych 10tys nie będzie to samo? Moze ktoś już regenerował u niego rozrząd i moze cos podpowiedzieć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 21:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Oto przykładowa aukcja tego użytkownika http://www.allegro.pl/show_item.php?item=733396549


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 21:58 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
W światku motoryzacyjnym krąży sporo mitów i opowieści z mchu i paproci odnośnie olejów.
Nowoczesne oleje mineralne mają zbliżona liczbę TBN ( dodatków myjących ) do oleju pólsyntetycznego czy syntetycznego. Nie tworzą one żadnych nagarów, szlamów czy mułu. Mają gorsze właściwości smarne niż syntetyki ale w ekstramalnych sytuacjach.
Olej syntetyczny, który w 100% jest sztucznym wytworem jest stabilniejszy i bardziej odporny na wysokie temperatury i działąjące na niego siły.
Jeśli producent przewidział do silnika olej syntetyczny tak jak w BMW M40 to taki olej należy zalewać. Oszczędność na oleju i powielanie mitów o destrukcyjnych dla starszych silników właściwościach syntetyków odbijają się teraz czkawką ( bociankem )
W tym przypadku bardziej jednak chyba chodzi o lepkość oleju a nie o jego bazę.
Należy lać olej 5W40 czyli olej , który w porównaniu z 10/15W w niskich temeraturach jest barziej płynny.
A że akurat,że wyprodukowanie oleju 5W jako minerala jest niepołacalne i trudne a w przypadku syntetyka łatwe to mamy właśnie syntetyki o takich lepkościach.
Gdyby były produkowane minerale 5W.. to można by je śmiało zalewać do M40.

A ja znam wiele przypadków gdzie olej syntetyczny poprawił pracę starego silnika zalewanego wcześniej mineralem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 22:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Bartosz_E30 napisał(a):
W światku motoryzacyjnym krąży sporo mitów i opowieści z mchu i paproci odnośnie olejów.
Nowoczesne oleje mineralne mają zbliżona liczbę TBN ( dodatków myjących ) do oleju pólsyntetycznego czy syntetycznego. Nie tworzą one żadnych nagarów, szlamów czy mułu. Mają gorsze właściwości smarne niż syntetyki ale w ekstramalnych sytuacjach.
Olej syntetyczny, który w 100% jest sztucznym wytworem jest stabilniejszy i bardziej odporny na wysokie temperatury i działąjące na niego siły.
Jeśli producent przewidział do silnika olej syntetyczny tak jak w BMW M40 to taki olej należy zalewać. Oszczędność na oleju i powielanie mitów o destrukcyjnych dla starszych silników właściwościach syntetyków odbijają się teraz czkawką ( bociankem )
W tym przypadku bardziej jednak chyba chodzi o lepkość oleju a nie o jego bazę.
Należy lać olej 5W40 czyli olej , który w porównaniu z 10/15W w niskich temeraturach jest barziej płynny.
A że akurat,że wyprodukowanie oleju 5W jako minerala jest niepołacalne i trudne a w przypadku syntetyka łatwe to mamy właśnie syntetyki o takich lepkościach.
Gdyby były produkowane minerale 5W.. to można by je śmiało zalewać do M40.

A ja znam wiele przypadków gdzie olej syntetyczny poprawił pracę starego silnika zalewanego wcześniej mineralem.


Amen ! Oby więcej tak świadomych ludzi :ok:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 23:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Bartosz_E30 napisał(a):
A ja znam wiele przypadków gdzie olej syntetyczny poprawił pracę starego silnika zalewanego wcześniej mineralem.


Ja jutro zmieniam z minerala na pol-syntetyk i jak nic sie nie bedzie dzialo to po kolejnej wymianie laduje 5w40. Najwyzej zmienie uszczelki a silnik bedzie smigal lala :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47TU
Panowie sam na własnym doświadczeniu przekonałem się ze w przepadku silnika m40 olej ma duże znaczenie , jakiś dwa lata temu byłem posiadaczem e30 z silnikiem m40 , auto gdy zakupiłem miało zalany olej mobil 5W50, którym ja także go uzupełniałem, pomimo przebiegu ponad 360tys (tak pokazywał licznik) :) , zawory cykały ale bardzo cicho ,delikatnie było je słychac.
Natomiast w ostatnim czasie zakupiłem e 36 z tym silnikiem ,silnik pracuje jak dieasel , i mało brakowało zatarł bym wałek rozrządu gdybym w porę nie ściągnął pokrywy zaworów i nie zobaczył co się dzieje. Okazało się że wałek rozrządu pracował na sucho kanały smarujące były kompletnie pozapychane , dosłownie delikatnie olej z nich kapał , a na wałku i na głowicy było pełno zaschniętego nagaru.

Przyczyny pewnie były dwie kijowy olej i niedbałośc poprzedniego właściciela , który chyba zapomniał że w silniku jest olej.

Po wymianie oleju na półsyntetyk mobila i oczyszczeniu kanałów smarujących , popychacze ucichły , ale i tak nadal pracują zbyt głośno, więc czeka mnie remont głowicy. Wałek na szczęście ładnie wygląda wiec nie będę go wymieniał, natomiast zamierzam zmienic popychacze i dżwigięki od silnika m43, i w tym celu zamierzam zakupic od użytkownika FRANCUZ_2004 pastylki które jak słyszałem są potrzebne przy tej przeróbce , ale to jeszcze sam muszę dokładnie sprawdzic :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M40] Wymiana wałka, dźwigienek, popychaczy... - Koszta
PostNapisane: 8 marca 2013, 23:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
mam pytanie - czy popychacze trzeba ustawić w jakiś konkretny sposób? chodzi mi o dziurkę którą mają z boku, czy ma być skierowana w którymś konkretnym kierunku?

pzdr!

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M40] Wymiana wałka, dźwigienek, popychaczy... - Koszta
PostNapisane: 11 grudnia 2014, 20:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e36
Witam macie może kontakt do kogoś kto może dorobić pastylki do m40 pod koniki z m43 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL