BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 08:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Jak zlikwidować kontrolke paliwa(rezerwe)
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jak zlikwidowac kontrolke paliwa rezerwe jezdze na gazie benzyne mam tylko na rozruch a ta pomaranczowy żebrak nie daje mi spokoju. Dzieki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 19:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Dolej benzyny za 10zł

:cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 19:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
gialardo napisał(a):
Jak zlikwidowac kontrolke paliwa rezerwe jezdze na gazie benzyne mam tylko na rozruch a ta pomaranczowy żebrak nie daje mi spokoju. Dzieki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111
możez wydłubać tą kontrolke albo taśmą zakleić :rotfl: :rotfl: czyżbyć zapomniał jak się benzyne tankuje ?

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Bydgoszcz
prosił bym o bardziej fachowe sugestie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 19:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2827
Lokalizacja: Gdynia
jezdzij sobie na tej rezerwie jezdzij tylko potem sie nie dziw jak przyjdzie ci wymienic pompe....
heh zeby zydzic te 50 zl na 12 literkow paliwa :zdziwko:

_________________
E28 525e 05/1986
E28 535i 04/1987
E28 M535i 09/1986
E30 316iA 05/1990
E32 750i 09/1991
http://www.e12e28.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 19:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
gialardo napisał(a):
prosił bym o bardziej fachowe sugestie



- Wymontuj zegary, rozkręć je u usuń źródło światła
- zdejmij tylną kanapę, odkręć pompę paliwa wraz z pływakiem, weź drut i tak obwiąż/zablokuj pływak żeby cały czas pokazywał max stan :]

- ewentualnie podwiąż pływak jakąś żyłką, zamontuj sobie na podsufitce i w zależności od swojego humoru reguluj manualnie stan wskaźnika :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 20:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
gialardo napisał(a):
Jak zlikwidowac kontrolke paliwa rezerwe jezdze na gazie benzyne mam tylko na rozruch a ta pomaranczowy żebrak nie daje mi spokoju. Dzieki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111

JAK TAK DALEJ PUJDZIE TO TWOIM NASTĘPNYM POSTEM BEDZIE " gdzie kupić i jak wymienić pompę paliwa ponieważ spaliła mi sie ze względu na brak paliwa" :rotfl: hehe.
Powinno sie mieć tyle paliwa żeby żebrak nie swiecił , choćby z tego wzgledu , że benzyna chłodzi pompę , a jeśli jest jej mniej to wiadomo że sie szybciej nagrzewa co powoduje jej szybsze parowanie.
No chyba że masz przekaznik odcinajacy pompe przy przełączaniu na gaz, ale lepiej mieć niezbędną rezerwę paliwa choćby ze wzgledu na ewentualną awarię gazu. :D

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 20:07 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
powinno się trzymać w baku 1/3 stanu żeby pompa paliwa miała co mielić i się nie zatarła , jak masz mniej to też czasami ( na zakrętach ) zassie na sucho co skraca jej żywotność , albo tak jak
mcgiver napisał(a):
No chyba że masz przekaznik odcinajacy pompe przy przełączaniu na gaz


ale to też powinieneś mieć te 1/3 zbiornika choćby
mcgiver napisał(a):
ze wzgledu na ewentualną awarię gazu. :D

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 20:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 950
Lokalizacja: Sosnowiec
hahah no nie moge co za pytanie :rotfl:

_________________
"Życie jest usłane różami...
Obrazek
...ale nie ma róży bez kolcy... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 21:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 834
Lokalizacja: warszawa
odłącz pompe i odpalaj bryke na gazie :super:
albo nie wymontuj bak od paliwa razem z pompą i wtedy juz nigdy nie bedziesz musiał jeździc na stacje po benzynke

_________________
zanim sie zastanowisz pomyÂśl o tego konsekwencjach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 21:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 818
Lokalizacja: PL
Moje BMW: saab 93 SC
Kod silnika: Z19DTH
zgasłem :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2007, 21:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 528
Lokalizacja: Ząbki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Na allegro sprzedawca o nicku: Rafal-gaziarz na aukcji ma zamieszczone kilka porad (warto przeczytać):
Cytuj:
Rozłącznik pompy paliwowej w samochodzie podczas jazdy na gazie

Na początku to gratuluję prowadzącym takie aukcje za pomysł i wykorzystanie wady użytkowników samochodów przerobionych na gaz którzy to przez nadmierną „oszczędność” nie korzystają z zasilania benzynowego a co za tym idzie nawet nie uzupełniają rezerwowego stanu paliwa – i te właśnie aukcje są w 100% dla nich.

A na własnym przykładzie to ponad 4 lata jeżdżę samochodem z wielopunktowym wtryskiem paliwa z przebiegiem ponad 80tyś km na gazie i jakoś nadal zasilanie benzynowe działa bez większych kłopotów, oczywiście bez jakichkolwiek rozłączników pompy paliwowej. Piszę że bez większych kłopotów, ponieważ praca silnika na wolnych obrotach zasilanego benzyną nie jest już taka równa jak na początku eksploatacji po przerobieniu na gaz. A spowodowane jest to prawdopodobnie tym że wtryskiwacze benzynowe pomimo tego że pompa tłoczy przez nie paliwo chłodząc je i „smarując”, mogły się już trochę pozapiekać.

Po małym wprowadzeniu, ciąg dalszy.

Jeżdżąc na benzynie pompa paliwowa pracuje cały czas podczas jazdy i jakoś nikt nie mówi o jej odłączaniu lub czymś podobnym. Pompa po prostu jest stworzona do tego aby tłoczyć paliwo do wtryskiwaczy jednocześnie chłodząc je i smarując, a wtryskiwacze do tego aby otwierać się i zamykać dawkując odpowiednią porcje paliwa.

A co się dzieje gdy założymy gaz?


Podczas jazdy na gazie paliwo nie jest podawane. Jest to zrobione przez odcięcie sygnału sterującego pracą wtrysku, tak że wtryskiwacz nie podaje benzyny. Ale pompa paliwowa nadal pracuje po to aby chłodzić wtryskiwacze i aby pomimo tego że nie są otwierane było w nich cały czas paliwo co zapobiega ich zapiekaniu. Oczywiście sama obecność paliwa nie uchroni naszego wtrysku musi on jeszcze co jakiś czas „popracować”.

I teraz proszę sobie wyobrazić że odłączamy pompę!!!

Jeżeli robimy krótkie trasy to powiedzmy że przy włączeniu zapłonu pompa poda trochę „świeżego” paliwa do wtrysku, a jeżeli zapalamy na tzw automacie to już „rewelacja” bo wtryskiwacz kilka razy się otworzy zanim w akcie rozpaczy szybko przełączymy się na gaz, bo benzyna droga. Tak właściwie to przychylam się do stwierdzenia że decyzja o odłączeniu pompy czy też nie leży po środku, bo jak nie odłączymy to nam przy braku paliwa w baku zatrze się pompa, a jak się przyzwyczaimy do braku zasilania benzynowego zapieką się nam wtryskiwacze.............. A jak odłączymy pompę to najpierw zapieką się wtryskiwacze a potem.......

A teraz fakty


Po pierwsze:

Jako że montuje instalacje LPG dysponuje kilkoma katalogami z elektroniką stosowaną w samochodach przerobionych na gaz, i jakoś nie zauważyłem w nich czegoś co rozłączało by pompę paliwową w samochodach z elektronicznym wtryskiem benzyny.

Po drugie:

Paliwo dla pompy jest jak olej dla silnika. Po prostu pompa jest smarowana benzyną, a jeżdżąc na gazie ta benzyna się starzeje i traci swoje właściwości, nie mówiąc już o skraplającej się wodzie w prawie pustym baku.

Po trzecie:


Zadajcie pytanie wystawiającym aukcje z „super” rozłącznikami pomp o wpływ braku paliwa na wtryskiwacze. Jak wam napisze że to co ja napisałem to bzdura to znaczy że ogarnęła go mania łatwej kasy. A jak będzie się mocno opierał to podajcie sprzedającemu skrót do mojej aukcji.

Po czwarte:

Wcale nie trzeba mieć połowy baku paliwa aby pompa była prawidłowo eksploatowana, wiele osób jeździ na benzynie tylko na rezerwie i im się pompa nie zaciera. Pompe chłodzi paliwo przepływające przez nią, a nie tylko paliwo w której jest zanurzona, gdyż są pompy zamocowane poza zbiornikiem i też działają.

Po piąte:

Benzyna w baku ma po prostu być, a w dodatku ma być w miarę możliwości świeża, gdyż jak wspominałem jest dla pompy jak olej dla silnika

Po małej dyskusji na forum gazowym na temat rozłączników pomp jeden z forumowiczów dołożył swoje rady -
trebor napisał:
...ale trzeba dodać o ważnej rzeczy jaką jest filtr paliwa--który długo nie wymieniany powoduje nadmierny wysiłek dla pompy i też się przyczynia do jej uszkodzenia.

A teraz moja rada wynikająca z własnego doświadczenia i obserwacji swoich klientów jeżdżących na instalacjach założonych w moim warsztacie i nie tylko:

- nie bądźcie za bardzo oszczędni i korzystajcie z zasilania benzynowego nie dla mojego "widzimisie" ale dla własnego dobra (jestem pewien że kiedyś mi podziękujecie)

- starajcie się uzupełniać benzyne w miarę małymi porcjami aby paliwo było w miarę świeże

- nie będe się już więcej mądrował........no chyba że coś sobie przypomne...

- jeszcze jedna rada jak kupujecie takie rozłączniki to wywalcie ten cudowny "bezpiecznik" którym zamiast oryginalnego bezpiecznika rozłanczacie pompe. Zadajcie sobie troche trudu i znajdcie przewód zasilający pompe i tam wlutujcie kable od wcześniej uciętego "bezpiecznika" do przewodu od pompy. Miałem kilka przypadków wypalenia skrzynki przez takie wynalazki.


Pozdrav. ;)

_________________
///M40
Wiesz jak wymontować i oczyścić lampy w E36? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2007, 22:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Zamaluj sobie czarnym markerem tą część zegarów gdzie masz kontrolkę.
No i po kłopocie.

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL